خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 09:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم بافت و رابر خبر داد:

دستور لاریجانی برای پیگیری دلایل طولانی شدن پروژه آزاد راه تهران - شمال

** عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه آزاد راه تهران -شمال گفت: این کمیسیون در جلسه بعد از تعطیلات مجلس، روند پیشرفت پروژه مذکور و دلایل تاخیر در بهره برداری از آن را بررسی کرد.

"محمد تقی بختیاری" نماینده مردم بافت و رابر با بیان اینکه جلسه کمیسیون عمران با حضور معاون توسعه و ساخت وزارت راه، نمایندگان معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، عضو هیأت‌ مدیره بنیاد مستضعفان و  معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد افزود: بر اساس گزارش شرکت ساخت و توسعه‌ زیربناهای حمل و نقل کشور و بنیاد مستضعفان، پروژه آزاد راه تهران - شمال پس از 14 سال از شروع پروژه، حداکثر 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به دلیل بررسی این موضوع در جلسه کمیسیون عمران گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون عمران خواستار بررسی دلایل اجرا نشدن پروژه آزاد راه تهران - شمال و طولانی شدن اجرای این پروژه شده بود.

بختیاری افزود: آقایان معتقدند برای پایان دادن به 2 قطعه از آزاد راه به 2000 میلیارد تومان بودجه جدید نیازمند هستند که در صورت تأمین، طی پنج سال آزادراه تهران - شمال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره میزان پیشرفت این بزرگراه تصریح کرد: تکمیل این بزرگراه در چهار قطعه برنامه‌ریزی شده است که قطعه اول با 32 کیلومتر  طول، حدود 57 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. قطعه دوم که بیش از 20 کیلومتر است و به پیمانکار چینی سپرده شده است، پیشرفتی در حدود 22 درصد داشته و برای اتمام آن به 420 میلیارد تومان بودجه نیاز است. قطعات سوم و چهارم نیز هنوز به مرحله مطالعات اولیه هم نرسیده است.

وی افزود: پس از ارائه گزارش اولیه از سوی مسئولان پروژه، تصمیم بر آن شد که طی 2 هفته آینده گزارش مکتوب بنیاد مستضعفان به کمیسیون ارائه شود تا این کمیسیون نیز موضوع را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته و با تهیه راه‌حل مشکلات، گزارش خود را به صحن علنی ارائه  کنیم.

  • کد خبر : 25657
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار