خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/03/29 - 17:33
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس

نمایندگان 11 وزیر را برای پاسخ‌گویی به سوالات خود به کمیسیون‌های تخصصی مجلس فراخواندند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته آتی تشکیل جلسه خواهند داد و برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارند.



بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهارت در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس



کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه(2 تیر) تشکیل جلسه می‌‌دهد و ضمن رصد اخبار فرهنگی، عملکرد سال اول این کمیسیون و تعیین اولویت‌های کمیسیون در سال دوم را مورد بررسی قرار خواهد داد.



در جلسه روز سه‌شنبه (۴ تیر) کمیسیون نیز بررسی طرح محافظت از امنیت شناگران در شهرهای ساحلی، لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی و طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری در دستور کار قرار دارد.



بررسی لایحه اصلاح قانون کار



کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه 2 و سه شنبه 4 تیر تشکیل جلسه می دهد.



بر این اساس کمیسیون مذکور در عصر روز یکشنبه ۱۴ تا ۱۸ طرح های اصلاح تبصره (۱) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اصلاح ماده(۱۶) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات، اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذرای بخشی از تصدی‌های دولت به شهرداری و همچنین طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بررسی قرار می دهد.



جلسات کارگروه های کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفته آینده تشکیل می شوند که در روز یکشنبه کارگروه معدن و صنایع و معدنی بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۲۴) قانون اصلاح قانون معادن و انتخاب هیئت رئیسه کارگروه برای سال دوم را در دسترو کار دارد.



کارگروه صنعت نیز در همین روز نیز علاوه بر بررسی بندهای ارجاعی (۲۶،۳۰، تا ۳۸، ۴۰ تا ۴۴، ۴۶، ۴۸، ۵۰، ۵۵، ۶۳، ۶۸، ۸۲)لایحه اصلاح قانون کار، هیئت رئیسه کارگروه برای سال دوم انتخاب می شوند.



کارگروه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز نیز انتخاب هیئت رئیسه کارگروه برای سال دوم را در دستور کار دارد.



کمیسیون صنایع و معادن مجلس سه شنبه ۴ تیر ۹۲ نیز تشکیل جلسه می دهد که بر این اساس طرح الحاق یک تبصره به ماده (۲۴) قانون اصلاح قانون اصلاح معادن و لایحه اصلاح قانون کار در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.



کارگروه ارتباطات در روز سه شنبه هفته آینده ضمن بررسی طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات، انتخاب هیئت رئیسه کارگروه برای سال دوم را در دستور کار دارد.



بررسی امور جاری کارگروه و انتخاب هیئت رئیسه کارگروه برای سال دوم نیز در دستور کار کارگروه فناوری اطلاعات و هوا و فضا  در روز سه شنبه قرار دارد.



خلیلیان میهمان کمیسیون کشاورزی است



کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس، که قرار است در روز یکشنبه -2 تیر ماه- و سه شنبه -4 تیرماه- تشکیل جلسه دهد، گزارش کارگروه تخصصی دام، طیور، آبزیان و رأی‌گیری درخصوص طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان دامپزشکی کشور و انتقال خون به کارکنان مؤسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازیرا در دستور کار خود دارد.



همچنین در روز یک‌شنبه- ۲ تیرماه- بررسی طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور و بررسی طرح اصلاح ماده(۳۳) قانون توزیع عادلانه آب در راین کمیسیون صورت خواهد گرفت.



گفتنی است در همین روز انتخاب اعضاء و تعیین هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها انجام می‌شود.



در روز سه شنبه -۴ تیرماه- دعوت از وزیر جهادکشاورزی جهت پاسخگویی به سؤالات برخی از نمایندگان از جمله حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، احمد شوهانی نماینده ایلام،‌ سیدهادی حسینی نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار،‌ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و علی ایرانپور نماینده مبارکه انجام می‌گیرد.



 ۵وزیر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌آیند



کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.



در جلسه روز یکشنبه ۲ تیر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پس از بررسی لایحه تعیین حریم حفاظتی و امنیتی اماکن و تاسیسات کشور گزارش‌های کار‌گروه‌های حقوق بشر و مطالبات ملی این کمیسیون را استماع می‌کند.



 همچنین روز سه‌شنبه ۴ تیرماه کمیسیون امنیت ملی مجلس میزبان سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به سوالات آقایان احمد شوهانی،‌محمدسعید اربابی، نمایندگان ایلام و ایرانشهر، سرباز و دلگان است و پس از آن نیز احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت پاسخگویی به سوال جواد هروی نماینده قائنات و زیر‌کوه در کمیسیون حضور خواهد یافت.



در ادامه این جلسه همچنین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوال بیژن نوباوه نماینده مردم تهران، و مصطفی محمدنجار، وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات آقایان عوض حیدر‌پور، احمد شوهانی، جواد کریمی قدوسی، محمدعلی مددی، علی علیلو، سوال مشترک غلامرضا کاتب، علیرضا خسروی و عبد‌الرحمان رستمیان و همچنین سوال مشترک امیر عباس سلطانی، حمیدرضا عزیزی فارسانی، سید سعید زمانیان دهکردی و مجید جلیل سرقلعه، و حمیدرضا پشنگ و ناصر کاشانی، مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌شود.



علاوه بر این علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشور برای پاسخگویی به سوالات آقایان ایرج ندیمی، احمد توکلی، حسین دهدشتی، جعفر قادری، نوذر شفیعی و مهدی دواتگری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می‌یابد.



کمیته امنیت مجلس نیز روز سه‌شنبه بررسی طرح همترازی و ارزشیابی مدارک دریانوردان و همچنین بررسی لایحه موافقتنامه همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور فدراسیون روسیه در دستور کار قرار دارد.



کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز سه‌شنبه پس از بررسی لایحه موافقتنامه دوجانبه همکاری‌های فرهنگی، علمی، آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوگاندا و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریایی، لایحه عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه‌گران و اتکایی‌گران خطر‌های تجاری و غیر‌تجاری در کشضور‌های عضو سازمان تعاون اسلامی و موسسه تضمین اعتبارات صادراتی و سرمایه‌گذاری عربی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و در نهایت نیز لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرق آسیا مورد ارزیابی اعضا کمیته قرار می‌گیرد.



حضور وزرای نیرو و کشور در کمیسیون عمران



کمیسیون عمران مجلس در روز یکشنبه دوم تیر ماه، ابتدا آخرین اخبار، طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها و سپس طرح الحاق یک تبصره به ماده 123 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.



گفتنی است در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه، کمیسیون عمران مجلس، ابتدا بررسی آخرین اخبار و سپس طرح محافظت از امنیت جانی شناگران در شهرهای ساحلی را در دستور کاری خود قرار خواهد داد.



لازم به ذکر است روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه، وزرای نیرو و کشور با حضور در کمیسیون عمران پاسخگوی سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای این کمیسیون خواهند بود.



وزیر نیرو به کمیسیون انرژی می‌رود



کمیسیون انرژی مجلس، که قرار است در روز یکشنبه دوم تیر ماه تشکیل جلسه دهد، ابتدا بررسی آخرین اخبار و سپس با حضور مسئولین سازمان انرژی اتمی، تولید، توسعه و ساخت اجزای نیروگاه اتمی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.



گفتنی است کار گروه امور برق این کمیسیون در روز یکشنبه، لایحه یک شوری نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب ، گاز و همچنین در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه این کار گروه طرح حمایت از صنعت برق کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.



لازم به ذکر است وزیر نیرو در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه با حضور در کمیسیون انرژی، پاسخگوی نمایندگان مجلس از جمله، ایرانپور، بهمئی، سلطانی، نجف نژاد، احمدی، مقیمی و آریایی نژاد خواهد بود.



همچنین در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی، واگذاری شرکت‌های توزیع برق به بخش خصوصی و همچنین در کار گروه نفت این کمیسیون نیز آخرین پیشرفت‌های پارس جنوبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت./



شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت تعیین می شود



رسیدگی به طرح اصلاح تبصره(1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، رسیدگی به لایحه نحوه تعیین تکلیف اقلام سنواتی پیش پرداخت‌ها و علی الحساب و رسیدگی به لایحه ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت کشور در دستور کار روز یکشنبه هفته آتی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس قراردارد.



کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در روز سه شنبه هفته آتی خود با اعضای هیات رییسه مجلس جلسه مشترکی را درراستای اجرای تبصره ماده ۸۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می کند.



رسیدگی به طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی و اتخاذ تصمیم نسبت به سوال محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس ازوزیرامور اقتصادی و دارایی در دستور کار کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس قراردارد.



وزیر کشور هفته آینده به کمیسیون شوراها می‌آید



بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه 4٬2 تیرماه ماه تشکیل جلسه خواهد داد.



بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در روز ( یکشنبه ۲تیرماه) پس از بررسی آخرین اخبار به طرح اصلاح مواد ۹ و ۱۵قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خواهند پرداخت.



همچنین در نشست روز یکشنبه٬  کمیسیون طرح اصلاح مواد ۱۵ و ۲۳قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی  رامورد بررسی قرارمی‌‌دهد.



در نشست روز (سه شنبه۴تیرماه ) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، پس از بررسی  آخرین اخبار میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سئوالات محمودشکری نماینده مردم تالش٬ محمدرضا خانمحمدی نماینده ابهر و خرم‌دره٬ نوذر شفیعی نماینده ممسنی ورستم٬ عبدالرضا ثروتی نماینده بجنورد٬ عبدالله سامری نماینده خرمشهر٬ علی ایرانپور نماینده مبارکه٬ جبارکوچکی‌نژاد نماینده رشت٬ قاسم احمدی‌لاشکی نماینده چالوس و نوشهر٬ یعقوب جدگال نماینده چابهار و نیک‌شهر٬ محمدعلی اسفنانی نماینده فریدن و فریدون‌شهر٬ محمودنگهبان نماینده خواف و رشتخوار٬ نادرقاضی‌پور نماینده ارومیه٬ سکینه عمرانی نماینده سمیرم٬ حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه٬ مهناز بهمنی نماینده مردم سراب خواهد بود.



بررسی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در فسا، گناباد، ابرکوه ، گچساران و میبد



اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس درجلسه روز یکشنبه هفته آتی لایحه عضویت دولت ایران دراتحادیه بیمه گران خطرهای تجاری و غیرتجاری کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی و موسسه تضمینی اعتبارات صادراتی وسرمایه گذاری عربی و تصویب اساسنامه آن را بررسی می کنند.



بررسی لایحه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی فسا، گناباد، ابرکوه ، گچساران و میبد و بررسی طرح استفساریه ماده ۱۳۳ قانون مالیاتهای مستقیم نیزدر دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.



همچنین در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن را بررسی می کند.



هیات رییسه جدید کمیسیون اقتصادی مجلس ۷ صبح روز سه شنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.



بررسی دستورالعمل اجرایی قانون نظارت بر رفتار نمایندگان



کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می دهد.



اعضای این کمیسیون روز یکشنبه( ۲ تیرماه) به بررس طرح اصلاح ماده (۲۰۴) قانون آیین نامه داخلی مجلس و در روز سه شنبه( ۴تیرماه) ضمن بررسی دستورالعمل اجرائی قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، پیشنهاد های واصله در خصوص اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس را بررسی خواهند کرد.



بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کمیسیون اصل نودم



جلسه عمومی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در روز یک‌شنبه (2 تیر) برای ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس و بررسی گزارش‌های تهیه شده جهت قرائت از تریبون مجلس اختصاص دارد.



کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، فنی و عمرانی و ارتقاء سلامت اداری این کمیسیون به منظور بررسی پرونده‌های مطروحه و شکایات واصله در عصر روز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهد.



جلسه روز سه‌شنبه (۴ تیر) نیز درباره بررسی مشکلات فراروی واحدهای صنعتی و تولیدی و مسئولان مربوطه آنها تشکیل خواهد شد.



کارگروه سیاسی و نظامی کمیسیون اصل نود نیز روز عصر روز سه‌شنبه برای رسیدگی به شکایات واصله تشکیل جلسه می‌دهد.



عملکرد بهبود مستمر محیط کسب و کار گزارش می شود



اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در جلسه سه شنبه هفته آینده خود علاوه بر ارایه گزارش عملکرد اجرای ساستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 91 به طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی رسیدگی می کند.



همچنین درجلسه روز چهارشنبه این کمیسیون گزارشی از عملکرد بهبود مستمر محیط کسب وکار ارایه می شود.



بررسی طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دستور کار روز چهارشنبه این کمیسیون قراردارد.



 بررسی وضعیت دارویی کشور در کمیسیون بهداشت



کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد.



این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه (۲ تیر) پس از بررسی وضعیت کیفیت برنج و گندم‌های وارداتی را با حضور مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهادکشاورزی و مؤسسه استاندارد، وضعیت دارویی کشور را با حضور محمد‌حسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیمورد ارزیابی قرار می‌دهد.



همچنین در جلسه روز سه‌شنبه (۴ تیر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه بررسی وضعیت دارویی کشور با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدر دستور کار قرار دارد و پس از آن محمد طریقت منفرد سوالات آقایان نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه(چهارفقره)، محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان(سه‌فقره)، محمدسعید انصاری نماینده محترم آبادان(سه‌فقره)،علی ایرانپور نماینده مبارکه(دوفقره)، محمدسعید ابراهیمی نماینده شوشتر، عبدالکریم هاشمی نماینده میناب و رودان، روح‌اله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا و اوج، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت‌جام و تایباد، یعقوب جدگال نماینده چابهارو فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین و سرپل‌ذهابرا استماع خواهد کرد.



وزرای آموزش و پرورش و علوم به کمیسیون آموزش مجلس می‌روند



کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جلسه روز یکشنبه(2 تیر) ، بررسی طرح همترازی و ارزشیابی مدارک دریانوردان، طرح حمایت از صنایع پیشرو در فناوری و طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد.



همچنین، این کمیسیون در روز سه‌شنبه ( ۴تیر) به بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری و پیش‌نویس قانون نظام جامع آموزشهای مهارتی می‌پردازد.



در این جلسه، ‌وزیر آموزش و پرورش نیز جهت بررسی درخواست تحقیق و تفحص آقای عبدی از وزارت آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کند و ضمنا پاسخگوی سوالات رحیم زارع، ایرج ندیمی، دو سال از ضرغام صادقی و موسوی لارگانی خواهد بود.



وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نیز روز سه‌شنبه، جهت پاسخگویی به سؤالات ایرانپور، پورابراهیمی ومحمدسعید اربابی در کمیسیون حاضر خواهد شد.



بررسی مجدد طرح حمایت از کودکان بی‌سرپرست در کمیسیون اجتماعی



کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه روز یکشنبه ( 2 تیر) ضمن انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی و انتخاب شش‌نفر از اعضای جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری را در دستور کار دارد.



همچنین در این جلسه، طرح حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که از شورای نگهبان اعاده شده، بررسی می‌شود.



در جلسه روز سه‌شنبه (۴ تیر) این کمیسیون نیز لایحه تشکیل سازمان ملی استاندارد ایران بررسی می‌شود.



کارگروه موارد خاص این کمیسیون نیز یکشنبه(۲ تیر) برای بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری تشکیل جلسه می‌دهد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 104117
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار