خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/31 - 16:01
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سلیمی:

در سال تحصیلی جدید به تحول در نظام آموزشی توجه شود

**نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم گفت: امیدواریم امسال که سال همت مضاعف است شاهد سال تحصیلی پرتلاشی باشیم.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با وقایع استان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی‌بر ارجحیت قوه‌مجریه بر مقننه گفت: شاخص برای ما همچنان امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: رهبر فرموده است مجلس باید برای مسیر دولت ریل‌گذاری کند و دولت در آن مسیر حرکت کند که این صحبت نیز تفسیر صحبت امام(ره) است.

سلیمی تصریح کرد: برحسب آنچه در قانون اساسی هم آمده است، این موضوع بیان شده که نظام ما نظامی است که قدرت در آن تقسیم شده است و کار مجلس این است که نظارت و قانون‌گذاری کند. از طرفی چون مجلس برآمده از دل مردم است و بیانگر تفکر و تکثر آرای مردم کل ایران است نشانه اهمیت و تأثیر این قوه است.

نماینده مردم محلات و دلیجان افزود: مقام معظم رهبری از عملکرد مجلس اظهار رضایت کرده‌اند که این بالاترین سرمایه برای مجلس است و نشانگر موفقیت مجلس در مناسبات داخلی و خارجی است.

سلیمی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هرگاه مجلس زیرسؤال رفته، کشور با مشکل مواجه شده است. نظام ما یک نظام مردم‌سالاری دینی است که مردم در آن رکن اصلی را بازی می‌کنند و این مهم از طریق نمایندگان مردم در مجلس تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: امید است با این‌گونه اظهارنظرها که یا با نظر سوء است یا نشانه عجله در گفتار است، شاهد زیرسؤال بردن مجلس نباشیم.

سلیمی همچنین در خصوص حاشیه‌های حول بررسی برنامه پنجم توسعه نیز گفت: برنامه‌ها قطعه‌هایی از سند چشم‌انداز هستند. ما هرقدر در همان مقطع توانسته باشیم به شاخص‌ها برسیم به سند نزدیک شده‌ایم. برنامه‌ها باید دو ویژگی داشته باشند؛ اولاً باید با واقعیت‌ها همخوانی داشته و ثانیاً عزم جدی برای اجرای آن وجود داشته باشد. اگر تخلف دیدیم باید شجاعت پذیرش مسائل را داشته باشیم که باعث می‌شود مسیر برای آینده کشور هموار شود. امروز کشور نیازمند شجاعت برای واقع‌بینی است.

وی ادامه داد: بخشی از برنامه چهارم توسعه اجرا نشد که باید ریشه‌یابی شود و اگر به دنبال علت باشیم و مجلس و دولت‌ توپ را به زمین یکدیگر بیندازند ما در آینده درس نخواهیم گرفت.

وی گفت: دیگران را نباید مقصر بدانیم چون راحت‌ترین راه برای فرار از مسئولیت است و قطعاً تبعات آن جبران‌ناپذیر است.

علیرضا سلیمی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم گفت: امیدواریم امسال که سال همت مضاعف است شاهد سال تحصیلی پرتلاشی باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: امید داریم با گریز از کارهای تکراری تصمیم‌گیرندگان کلان در کشور در راستای تحقق این مهم که همان تحول بنیادین است طبق فرمایش رهبری گام برداریم؛ اگرچه تغییرات شکلی را شاهد بوده‌ایم اما این نمی‌تواند ما را به اهداف برساند.

سلیمی تصریح کرد: امیدواریم با تغییرات فرهنگی شاهد رشد دانشجویان باشیم و با حفظ کرامت استادان شاهد اقدامات عملی بیشتری باشیم چون کارهای زمین مانده فراوانی داریم. امیدواریم با تغییر محتوای دروس و محتوای دروس انسانی و ارتباط علوم فنی و صنعتی و حمایت ویژه از نخبگان و تقویت روحیه خودباوری همه دانشجویان و نگاه ویژه به جایگاه معلم و استاد در سطح کلان کشور و اهمیت دادن بیش از پیش به عنصر پژوهش در آموزشگاه‌های کشور، دخیل کردن عنصر نوآوری را شاهد باشیم و باروری و رشد را داشته باشیم.

سلیمی درخصوص آخرین پیگیری‌ها در حوزه انتخابیه نیز گفت: در دلیجان در هفته‌های اخیر شاهد اعلام انزجار مردم دلیجان درباره عمل قبیح آتش زدن قرآن بودیم و جلسه‌ای نیز در این خصوص با روحانیون داشتیم.

همچنین در آموزش‌وپرورش دلیجان با کارکنان جلساتی داشتیم در راستای همفکری و هم‌اندیشی.سلیمی تصریح کرد: در محلات هم دهمین جشنواره گل و گیاه را داشتیم که بازخورد بسیار مثبتی داشت و سطح نمایشگاه بسیار بالا بود. بازدید از نمایشگاه‌ها را داشتیم و تعدادی از مدیران کل و معاون استاندار در این بازدید حضور داشتند.

سلیمی ادامه داد: جلسات همفکری با مدیران مدارس، مردم، اصناف و جلسات همفکری با شورای اسلامی شهرستان و روستاها داشتیم و همین طور ملاقات‌های مردمی در محلات و دلیجان.

  • کد خبر : 27937
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار