خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/06 - 17:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت

حل و فصل مشکلات معترضان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت: مربیان بهداشت و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رد شده‌اند، می‌توانند به کارشان در آموزش و پرورش ادامه دهند.


"سعدالله نصیری‌قیداری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir(، با بیان اینکه در نشست عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات بحث مشکلات معلمان حق‌التدریس در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بررسی شد، افزود: با اینکه "حمیدرضا حاجی‌بابایی" در جلسه امروز حضور نداشت اما معاون پارلمانی این وزارتخانه و مدیر کل امور اداری آموزش و پرورش حضور داشتند.



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، افزود: بحث‌های زیادی در رابطه با قانون استخدام 60 هزار نیروی شرکتی، حق‌التدریس، مریبان بهداشت و کانون فکری کودکان و نوجوانان و همچنین نیروهای نهضت سوادآموزی صورت گرفت و در ادامه نمایندگان سوال‌ها خود و کسانی که مقابل مجلس تجمع می‌کردند را بیان کردند.



وی ادامه داد: با توضیحاتی که مسئولان آموزش و پرورش دادند، بخش زیادی از مشکلات معلمانی که آزمون داده بودند، حل شدنی است.



نصیری توضیح داد: 5 هزار مربی بهداشت که از60 هزار نیرو استخدامی آموزش و پرورش خواهند بود، با توجه به مصوبه هیئت وزیران معلم محسوب نمی‌شوند بلکه نیروی شرکتی و مربی هستند و نیازی به آزمون نیز ندارند.



عضو فراکسیون خط امام (ره) تصریح کرد: بر این اساس حتی مربیان بهداشتی که در آزمون استخدامی شرکت کرده و رد شده‌اند نیز استخدام می‌شوند.



نصیری‌قیداری، با اعلام این خبر که آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در این آزمون قبول شده‌اند در اولویت استخدام قرار می‌گیرند، افزود: علاوه بر این موارد، آموزشیارانی که در آزمون رد شده‌اند نیز می‌توانند به کارشان در آموزش و پرورش ادامه دهند.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان کرد: بنا بر مذاکراتی که بین اعضای کمیسیون و مسئولان اموزش و پرورش صورت گرفت، هزار نفر از معلمانی که سه سال سابقه حق‌التدریس داشتند اما در سال 88-89 به آنها گفته شد که نیروی شرکتی هستند و در آزمون استخدامی نیز رد شدند، در این وزارتخانه استخدام می‌شوند.



به گفته این نماینده مجلس هشتم، در جلسه امروز کمییسون آموزش و تحقیقات، بحث‌هایی نیز در رابطه با آزمون استخدامی و سوال‌های این آزمون و اینکه آیا سوال‌ها درست بوده و قابلیت ارزیابی افراد را دارد و آیا از منابع معرفی شده استفاده شده است، از سوی نمایندگان مطرح شد.



وی با بیان اینکه کسانی که از سوی وزارت آموزش و پرورش صحبت می‌کردند، ایرادی را به محتوای آزمون وارد ندانستند، گفت: ما منتظر اعلام نظر نهایی مرکز پژوهش‌ها هستیم.



نصیری قیداری یاداور شد: مرکز پژوهش‌ها فعلا اعلام کرده است که مشکلی در آزمون وجود ندارد اما باید تا جمع‌بندی نهایی صبر کنیم.



وی همچنین از برگزاری جلسه فردای این کمیسیون در رابطه با تعطیلی روز پنجشنبه مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خبر داد.

  • کد خبر : 57627
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم