خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/09 - 08:01
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

حقوق 400 هزار تومان کارگران در سال آینده مناسب است

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، اگر حقوق کارگران در سال آینده 400 هزار تومان در ماه تعیین شود، می تواند تامین کننده انتظارات کارفرما و کارگر باشد.

"سیدعلی محمد موسوی مبارکه"در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه در بحث اشتغال و تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید نظرات هر سه محور دولت، کارگر و کارفرما لحاظ  شود، تصری کرد: ناهماهنگی این سه محور موجب می شود تا کارگران بیش از همه متضرر شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای تعیین حقوق دستمزد کارگران باید مجموعه ای از عوامل مانند  وضعیت تورم، امنیت شغلی و مسایل اقتصادی مربوط به کارفرما در نظرگرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: در سال 1385 که از طرف رییس جمهور یکباره دستمزد کارگران ماهیانه 180 هزار تومان اعلام شد این موضوع باعث شد بسیاری از کارفرمایان به بهانه عدم تامین مالی حقوق کارگران آنها را اخراج کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید شرایط  و زیر ساخت های لازم برای اشتغال و تولید در کشور را فراهم آورد، خاطرنشان ساخت: حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصاد می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال را رفع کند. 

  • کد خبر : 36657
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار