خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/07 - 18:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسوی مبارکه:

حقوق کارگران شرکت‌ها پس از واگذاری حفظ شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اداره‌های کل کار و اموراجتماعی در تهران و شهرستان‌ها باید بر عملکرد شرکت‌های واگذار شده نظارت مستمر داشته باشند.


"سیدعلی محمد موسوی مبارکه" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت ( www. icana.ir) اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد بوده‌ایم که شرکت‌های واگذار شده بلافاصله پس از واگذاری تحت نام خصوصی‌سازی، به صورت غیرقانونی اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند.



نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره‌های کل کار و امور اجتماعی در شهرستان‌ها باید بر عملکرد شرکت های واگذار شده نظارت داشته باشند و چنانکه آنها  در صدد اخراج کارگران خود بودند، از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد کنند.



عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه نسبت به حفظ و رعایت حقوق کارگران شرکت‌هایی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذار می‌شوند، تاکید کرد.



موسوی مبارکه با بیان اینکه مسئولان وزارت کار و اموراجتماعی به خصوص شخص وزیر باید بداند بحث کارگر موضوعی انسانی است نه ماشینی، تاکید کرد: باید با کارگران در نهایت رفتار و منش اسلامی و انسانی برخورد کرد.



عضو کمیسیون اجتماعی یادآور شد: با روند فعلی خصوصی‌سازی شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی، باید همچنان شاهد افزایش مشکلات کاری کارگران باشیم.

  • کد خبر : 45172
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار