خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/24 - 19:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون کشاورزی:

حفاظت و نظارت از مناطق چهارگانه به سازمان محیط زیست داده شد

**نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، مسئولیت حفاظت و نظارت بر مناطق چهارگانه محیط زیست بر عده سازمان محیط زیست قرار گرفت.

"عیسی جعفری" نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوب کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: کمیسیون با مصوبه‌ امروز خود به سازمان حفاظت از محیط زیست مجوز داد تا حفاظت و نظارت بر مناطق چهارگانه محیط زیست را بر عهده گیرد.

وی ادامه داد: پیش از این بین سازمان جنگل‌ها و سازمان محیط زیست برای عهده دار شدن مسئولیت نظارت یا حفاظت بحث و گفت‌وگوهایی وجود داشت؛ کمیسیون با توجه به حساسیت این مناطق مسئولیت نظارت و حفاظت را به سازمان محیط زیست داد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی به مصوبات دیگر جلسه امروز اشاره کرد و گفت: ادامه رسیدگی به لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از دیگر برنامه‌های کمیسیون کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه تا ماده 11 این لایحه پیش رفتیم، گفت: رسیدگی به لایحه جامع منابع طبیعی از یک هفته قبل از تعطیلات تابستانی مجلس آغاز و امروز نزدیک به 5 ماده دیگر آن بررسی و تصویب شد.

به گفته جعفری، در ماده‌های امروز مواردی چون حفاظت از جنگل‌ها کنونی، آسیب شناسی و علل از بین رفتن جنگل‌ها در گذشته و شناسایی مناطق رویش جنگل مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با رای مثبت نمایندگان تصویب شد.

جعفری گفت: لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نزدیک به 40 ماده دارد و امکان دارد تا بررسی نهایی برخی مواد حذف و پیشنهاد‌های دیگر جایگزین و تصویب شود.

  • کد خبر : 25004
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار