خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/28 - 15:08
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
زمانی خبر داد

حضور وی‍ژه معاون رئیس‌جمهور در استان با هدف پیگیری مشکلات استان

**عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از تقاضای افزایش اعتبارات خشکسالی استان کرمانشاه در جلسه با عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: ایشان با حضور در جمع مسئولان استان در استانداری استان کرمانشاه قول دادند تا اعتبارات لازم را اختصاص داده و دولت گام‌های اصولی برای مهار مشکلات متعدد استان بردارد.

"سیدجواد زمانی" نماینده کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باختر به تشریح موضوع جلسه مسئولان استان با عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور که عصر سه‌شنبه 23 آذر در استانداری استان کرمانشاه و پس از دیدار جمعی از نمایندگان استان کرمانشاه با وی در تهران برگزار شد، پرداخت.

وی همچنین به اقدامات خود در هفته گذشته که مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلسه نداشت، پرداخت و درخصوص حضور خود در جمع مردم و روستاهای متعدد حوزه انتخابیه خود توضیح داد. متن زیر حاصل این گفت‌وگو است.

 ظاهراً آقای عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور سه‌شنبه به استان سفر کردند، موضوع این سفر چه بود؟

موضوع بررسی مشکلات استان، افزایش اعتبارات خشکسالی و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که در قالب سفرهای متعدد وزرا و هیأت دولت به استان، کار اجرایی آنها آغاز و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای آنها صورت گرفته بود و در این سفر معاون رئیس‌جمهور، جمع‌بندی مطلوبی از آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های متعدد را برای ارائه به رئیس‌جمهور جمع آوری کرد.

 درخصوص اعتبارات خشکسالی چه بحثی مطرح شد؟ آیا این اعتبارات در مرحله دوم افزایش می‌یابد؛ چون با خبر شدیم که نمایندگان استان سه هفته پیش دیداری را با آقای عزیزی در تهران ترتیب داده بودند.

خشکسالی خسارت‌های جدی برای استان به‌وجود آورده و اعتبارات در نظر گرفته شده برای این خشکسالی در قالب اعتبارات ملی در این راستا کافی نبود.  با توجه به وقوع خشکسالی‌های گسترده در استان کرمانشاه و پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان برای افزایش اعتبارات خشکسالی به‌خصوص در مرحله دوم اختصاص اعتبارات از آقای عزیزی خواستیم که توجه لازم را داشته باشند.

البته افزایش اعتبارات خشکسالی یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و به‌خصوص نمایندگان استان بود، چرا که بودجه اختصاص داده شده به استان با میزان خسارت خشکسالی تناسبی نداشت و ما در تهران در جلسات متعددی با مسئولان به‌خصوص معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی این موضوع را پیگیری می‌کردیم و در این راستا از معاون رئیس‌جمهور خواستیم تا با سفر به استان کرمانشاه، بررسی لازم را در این خصوص شخصاً به‌عمل بیاورند و از میزان خسارات خشکسالی خودشان با خبر شوند که ایشان هم با حضور در استان و در قالب بازدیدهای متعدد و همین‌طور جلسه‌ای مبسوط به این موضوع و دیگر مسائل استان پرداختند و در نهایت گزارشی را برای ارائه به آقای رئیس‌جمهور در آستانه سومین دور سفرهای استانی هیأت دولت تهیه کردند.

 چرا خواستار افزایش اعتبار خشکسالی استان شدید؟

در مرحله اول اختصاص اعتبارات خشکسالی به استان پنج میلیارد و 700 میلیون تومان در نظر گرفته شد که این اعتبار برای جبران خشکسالی کافی نبود، بنابراین ما خواستار 2 برابر شدن این اعتبارات در مرحله دوم بودیم و در همین راستا آقای عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه 23 آذر در استان حضور یافت و در جلسه سه‌ساعته موضوع بررسی شد. شما ببینید تنها در حوزه کشاورزی انبوهی از معضلات و مشکلات کشاورزان استان را رنج می‌دهد، دیرکرد بسیاری از وامهایی که کشاورزان به امید بهبود فضای کشاورزی در سال‌های آینده گرفته‌اند، اکنون با تداوم خشکسالی‌ها برای آنها بحران‌آفرین شده و در مواردی حتی بانک‌ها برای وصول مطالبتشان وارد عمل شده‌اند، این تنها یکی از موارد است، موارد متعددی وجود دارد که واقعاً در مواجهه با خشکسالی مردم را به شرایط خاصی کشانده است، بنابراین نمایندگان براساس وظیفه ذاتی‌شان تلاش کردند تا سهم استان را از اعتبارات خشکسالی افزایش دهند.

 در جلسه فقط نمایندگان استان حضور داشتند یا عموم مسئولان استان برای بررسی جز به جز موضوعات حضور پیدا کرده بودند؟

نه. در این جلسه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیران کل استان حضور داشتند که مشکلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افزایش اعتبارات خشکسالی استان یکی از بحث‌های جدی مطرح شده در جلسه بود و تأکید شد که این اعتبارات باید در زمینه آب شرب روستایی، عمران روستایی، راه‌ها و جاده‌ها، آب کشاورزی، بازسازی قنوات و کمک به مساجد مورد بهره‌برداری قرار گیرد همین‌طور مدیران کل دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم با این معضل مواجه هستند نیز به ارائه گزارش تخصصی پرداختند.

 نتایج جلسه مورد توافق همه بود؟

آقای عزیزی با بررسی این مشکلات قول دادند که اعتبارات لازم را اختصاص دهند و همین‌طور بنا شد برای دور جدید سفر هیأت دولت به استان نیز تدابیر ویژه‌ای با رویکرد رفع محرومیت‌ها در نظر گرفته شود.

 همین‌طور آقای عزیزی درخصوص برنامه پنجم توسعه کشور و افق‌های پیش‌بینی شده در این برنامه و همچنین درخصوص طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در استان توضیحاتی دادند و عزم دولت را برای مهار معضلات استان کرمانشاه جزم عنوان کردند و خواستار همت عمومی همه مسئولان محلی استان و کشوری برای رساندن کرمانشاه به جایگاه درخور شان آن در کشور شدند. در این جلسه نمایندگان استان هم با حضور فعال در قالب ارائه گزارش‌های مردمی و. . . بر ضرورت ایجاد نگاه فرابخشی به توسعه استان کرمانشاه تاکید کردند.

برنامه‌های نماینده کنگاور در تعطیلات مجلس

آقای زمانی هفته گذشته مجلس جلسه نداشت و شما در حوزه انتخابیه حضور داشتید؟

بله، با توجه به ذات وظیفه نمایندگی از تعدادی از روستاهای کنگاور، صحنه و هرسین بازدید و با مردم از نزدیک ملاقات کردم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم. برخی از این مشکلات را در استان پیگیری می‌کنم و آن دسته از مشکلاتی که نیاز است تا در تهران پیگیری شود، در آنجا پیگیری خواهم کرد مردم یکی از موضوعاتی را که به‌صورت مدام مد نظر دارند، بحث توسعه امکانات به مناطقشان است و البته اعتبارات در این زمینه محدود است که می‌طلبد با توازن خاصی موضوعات پیگیری شود. همچنین در کنگاور با روحانیونی که برای ایام ماه محرم به این شهر آمدند نشستی داشتم.

در صحنه هم جلسه‌ای در سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولان و روحانیون داشتم. در دینور علاوه بر جلسه با مسئولان و معلمان فنی حرفه‌ای، در جلسه شورای اداری شرکت کردم. در هرسین هم از پروژه مسکن مهررضا بازدید کردم که پیمانکار این پروژه بیش از 300 واحدی، قول داده تا عید امسال این واحدها را تحویل دهد.

 در حوزه انتخابیه شما چند روستا وجود دارد؟

بیش از 500 روستا که عمده آنها گازرسانی، بهسازی جاده‌ها و آسفالت، کانال‌کشی برای آب‌رسانی به روستاها و آب شرب از جمله مشکلات اصلی خود عنوان می‌کنند.

ریاست مجمع به آقای امینی نماینده مردم کرمانشاه منتقل شده شما رئیس مجمع نمایندگان استان بودید، ظاهراً این مسئولیت را واگذار کردید، لطفا در این زمینه توضیح دهید.

استان کرمانشاه هشت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از ابتدا قرار بود هر نماینده شش ماه مسئولیت مجمع را برعهده بگیرد و ترتیب برعهده گرفتن این مسئولیت هم با قرعه‌کشی مشخص شد. اینجانب به مدت شش ماه این مسئولیت را برعهده گرفتم که در پایان مسئولیتم شش نماینده در نامه‌ای تأکید کردند که چون در دوره مسئولیتم در مجمع ارتباط خوبی با مسئولان و وزرا برقرار شده و لازم است که این ارتباط و تعامل ادامه یابد، به همین دلیل یک سال مسئولیتم را تمدید کردند و در واقع 2 نماینده دوره مسئولیت خود را به من واگذار کردند که با پایان این مدت، نوبت به آقای امینی نماینده کرمانشاه رسید و ایشان اعلام کردند آمادگی پذیرش این مسئولیت را دارند که ما امیدواریم در دوره مسئولیت ایشان شاهد نوآوری و تحولات جدید باشیم.

  • کد خبر : 33881
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار