خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/20 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمد کرمی‌راد:

حادثه تسخیر سفارت انگلیس در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که این کمیسیون مسئله تسخیر سفارتخانه انگلیس را بررسی کرد، گفت: فرماندهان نیروی انتظامی یادآور شدند که در جمع بازداشت شدگان افراد غیر دانشجو نیز حضور داشتند.


محمد کرمی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره نشست امروز یکشنبه (۲۰ آذر) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی هیچ کشوری حق ندارد هنگام جنگ با کشور دیگر از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، اما صدام این کار را انجام داد که جنایت دیکتاتور معدوم عراق از طریق مجامع جهانی قابل پیگیری است.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست امروز آثار و پیامد‌های جنایت صدام در بکارگیری بمب‌های شیمیایی علیه رزمندگان اسلام و مردم بی‌دفاع را با حضور نمایندگانی از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و ستاد کل نیروهای مسلح بررسی کرد و از این دستگاه‌ها درباره اقدامات گذشته و آینده آن‌ها در احصاء حقوق جانبازان شیمیایی توضیح خواست.



وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلستان - که موجب ورود آنان به این سفارتخانه شد - را نیز با حضور تنی چند از فرماندهان نیروی انتظامی و تهران بزرگ، پلیس دیپلماتیک، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه بررسی کرد.



وی تصریح کرد: فرماندهان نیروهای انتظامی توضیح دادند که دانشجویان در هنگام اخذ مجوز، تعهد داده بودند که جز تجمع اقدام دیگری انجام ندهند که گویا به علت تحریک عده‌ای و سوء استفاده برخی دیگر، تعدادی از افراد وارد سفارتخانه انگلیس شدند.



این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: فرماندهان نیروی انتظامی یادآور شدند که در جمع بازداشت‌شدگان حادثه سفارتخانه انگلستان افراد غیردانشجو نیز حضور داشتند که آنان در تحریک این موضوع بیشتر دست داشتند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 64602
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم