خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 18:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
50 سال زمان صرف می‌شود تا جنگل گلستان مانند قبل شود

جعفری: سه شنبه علت آتش‌سوزی جنگل گلستان اعلام می‌شود

**سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم نهایی اعضای کمیسیون در خصوص علت آتش سوزی جنگل گلستان روز سه‌شنبه اعلام می‌شود.

"عیسی جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون کشاورزی، تصریح کرد:  هیأت اعزامی به شمال کشور در خصوص بررسی علل آتش‌سوزی جنگلهای شمال به ویژه استان گلستان گزارشی ارائه کردند که در نهایت نمایندگان پس از بررسی بیشتر تصمیم خود را روز سه شنبه اعلام می کنند.

نماینده مردم کبودرآهنگ با بیان اینکه یکی از علل آتش سوزی جنگل گلستان کاهش رطوبت در این منطقه است، گفت: رطوبت جنگل های شمال به 8درصد، یعنی کمتر از رطوبت کویر، کاهش یافته است و می تواند یکی از دلایل مهم آتش سوزی باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه نیروهای کمکی بسیاری برای مهار آتش به منطقه اعزام شده بود، افزود: تیم های کمکی به منطقه اعزام شدند اما مسئله این است که اگر آنها به موقع در منطقه حضور پیدا می‌کردند با آتش سوزی با این وسعت روبه رو نمی شدیم.

به گفته سخنگوی کمیسیون کشاورزی از بین رفتن یک هزار هکتار جنگل خسارت هنگفتی بر کشور وارد کرده است و بیش از 50 سال طول می کشد تا دوباره جنگل گلستان به حال و روز قبلی خود بازگردد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار تاکید کرد: بررسی طرح سرمایه‌گذاری توسعه اشتغال و بخش خصوصی به دلیل تکراری بودن از دستور کار کمیسیون کشاورزی که کمیسیون فرعی این طرح بود خارج شد.

  • کد خبر : 34405
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار