خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/31 - 12:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

جشنواره تحقیق و تفحص این هفته در کمیسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در مورد 4 تقاضای تحقیق و تفحص تصمیم‌گیری می‌کند و هیات‌های منتخب این کمیسیون بررسی‌های خود در مورد دو تحقیق و تفحص دیگر را ادامه می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بررسی 3 لایحه "تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی"، "بخش تعاونی اقتصاد و جمهوری اسلامی ایران مواد 10- 86- 87- 109" و "موافقتنامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان" دستور کارهای جلسه روز یکشنبه ـ یکم خرداد ماه ـ کمیسیون کشاورزی را تشکیل می‌دهد.



اعضای این کمیسیون در جلسه روز سه‌شنبه خود نیز در مورد تقاضای تحقیق و تفحص 23 نفر از نمایندگان از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصمیم می‌گیرند.



تقاضای تحقیق و تفحص درمورد برنج با  4 محور "مبنای محاسبه مصرف سرانه"، "مابه‌التفاوت تولید داخلی و مصرف کل کشور"، "علت واردات بیش از حد برنج" و "آلودگی برنج‌های وارداتی"، نیز در روز سه‌شنبه در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.



اعضای کمیسیون در همین جلسه دو تقاضای تحقیق و تفحص دیگر از عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در سالهای 88 و 89 و از علل، میزان و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم را نیز بررسی خواهند کرد.



رسیدگی به طرح یک فوریتی ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار دیگر دستور کار جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی است.



هیأت تحقیق و تفحص از علل واردات دام زنده به کشور در روز یکشنبه هفته جاری برای بررسی گزارش کارشناسان ذی‌ربط توسط اعضاء هیأت تشکیل جلسه می‌دهد.



هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز برای بررسی گزارش مقدماتی تدوینی توسط کارشناسان ذی‌ربط روز سه‌شنبه جلسه خواهد داشت.



کارگروه منتخب کمیسیون کشاورزی نیز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه این هفته لایحه جامع خاک را بررسی می‌کند.

  • کد خبر : 48015
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار