خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/23 - 18:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد

ثبات عراق، آغاز امنیت پایدار در این کشور

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد با ثبات عراق، جهان و منطقه شاهد آغاز مرحله امنیت پایدار در این کشور باشد.

به گزارش خانه ملت، متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این شرح است:

تحولات مهم سیاسی عراق و توافق صورت گرفته بر ریاست جمهوری جناب آقای طالبانی، نخست‌وزیری جناب آقای مالکی و ریاست مجلس جناب آقای نجیفی، امید فراوانی را در درون ملت عراق و همه دوستداران آرامش و امنیت این کشور بویژه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد که عراق دوران سخت نا آرامی‌ها و ترورها را سپری کند و بتواند در محیطی آرام و بدون بحران، سازندگی کشور را آغاز کند و بهانه از نیروهای بیگانه برای ادامه حضور در عراق گرفته شود و شرایطی ایجاد شود که عراق به عراقی‌ها واگذار شود تا این کشور مهم اسلامی بتواند استقلال، امنیت و عزت خود را مجددا بدست بیاورد.

دشمنان ملت عراق که متاسفانه برخی از کشورهای منطقه نیز در این جبهه قرار دارند با کشتار وحشیانه ملت بویژه در چند هفته گذشته نشان دادند که برای ایجاد ناامنی و بحران در عراق هیچ حد و مرزی قائل نیستند. از کشتار زائران بی‌گناه ایرانی گرفته تا کشتار وحشیانه آشوریان مظلوم در یک کلیسا به عنوان مکانی مقدس و در مراسم پیوند آسمانی زناشویی تا کشتار قشرهای مختلف مردم عراق همه و همه نشان‌دهنده افسارگسیختگی تروریزم فعال در عراق بویژه سازمان تروریستی القاعده است که علیرغم ابعاد گسترده این فاجعه به هیچ نتوانستند و نخواهند توانست در اراده ملت عراق خللی ایجاد نماید.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکومیت شدید این کشتارها امیدوار است با ثبات عراق، جهان و منطقه شاهد آغاز مرحله امنیت پایدار در این کشور همسایه باشد. طبیعی است که نظام جمهوری اسلامی ایران در همه ارکان خود از استقلال، امنیت و آرامش عراق قویا حمایت می‌کند.

  • کد خبر : 31489
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار