خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/24 - 19:19
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مطورزاده خبر داد:

توقف انتقال آب از سد غدیر به تصفیه‌خانه خرمشهر

**براساس اخبار و اطلاعات منتشر شده هفته گذشته خطوط انتقال آب سد غدیر با مشکلاتی روبه‌رو شد و پیرو آن آب انتقالی از طریق این سد به تصفیه‌خانه خرمشهر - آبادان متوقف شد و مجدداً کیفیت آب به وضعیت نامطلوبی رسید.

 پیرو بررسی این مسئله و سایر رویدادهای شهرستان خرمشهر روزنامه فرهنگ جنوب گفت‌وگویی با مصطفی مطورزاده انجام داده است که در ذیل می‌آید:

 از آخرین اخبار و رویدادهای شهرستان خرمشهر توضیحاتی بفرمایید.

طی هفته گذشته در ارتباط با عبور زوار عتبات عالیات که دارای ویزای انفرادی از سفارت عراق هستند نظر به بی‌توجهی سازمان حج و زیارت بنده این سؤال را در کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر  ارشاد مطرح کردم که لازم است مشابه آنچه که در مرز مهران صورت می‌گیرد  در مرز خرمشهر و شلمچه نیز انجام شود. همچنین بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستای غرب کارون در بخش مرکزی خوزستان با حضور مسئولین و متولیان مربوطه انجام گرفت و موضوع بازگشت اهالی روستاهای مسیر شلمچه از طریق مسئولان سیاسی و اجرایی نیز پیگیری شده است. پیگیری بازسازی ورزشگاه شهید جهان‌آرای خرمشهر از جمله اقدامات انجام شده است و پیرو همین امر مسئله تأمین زمین جهت ورزشگاه قهرمانی نفت در خرمشهر پیگیری شد.

 در حال حاضر عمدهترین مشکل و نگرانی مردم خرمشهر چه مسئلهای است و چه اقداماتی تاکنون در این زمینه انجام شده است؟

در حال حاضر بزرگترین مشکل در سطح خرمشهر و مینوشهر موضوع عدم دفع فاضلاب و سرازیر شدن آب فاضلاب به سطح معابر و تهدید جدی برای سلامت مردم است و از سوی دیگر بحث نخاله‌برداری از سطح نقاط مختلف شهر و مشکل بیکاری که معضل همیشگی برای تمام استان‌ها و شهرهای کشور از جمله خرمشهر بوده است.

 جناب مطورزاده معضلات و مشکلات پیش آمده در خصوص طرح آب سدغدیر چه بود و در حال حاضر به چه صورت است؟

در پنج‌شنبه هفته گذشته به علت ایجاد مشکل در خط انتقال آب  سدغدیر، آب انتقالی از طریق این سد به تصفیه‌خانه خرمشهر - آبادان متوقف شد و مجدداً کیفیت آب به وضعیت نامطلوبی رسید اما  با پیگیری انجام شده مسئولین و دست‌اندرکاران مربوطه قول دادند این مشکل را در آینده نزدیک حل کنند.

همچنین انجام هماهنگی جهت تسریع در اجرای پروژه‌های شهرداری خرمشهر از جمله پارک فدک، پارک فرهنگ و آسفالت معابر عمومی شهر، همچنین ملاقاتی با مهندس بهزاد، معاون وزیر نیرو در جهت تکمیل پروژه‌های پست توزیع برق و روشنایی معابر خرمشهر و مینوشهر صورت گرفته، ضمن اینکه دیداری با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای هماهنگی امور ترانزیتی در بندر خرمشهر صورت گرفت. پیگیری موضوع راه‌اندازی قطار ریل باس خرمشهر - اهواز - اندیمشک و همچنین پیگیری موضوعات شبانه‌روزی کردن پلی‌کلینیک سوم خرداد خرمشهر از طریق سازمان تأمین اجتماعی، استقرار  پیمانکاران و شروع عملیات گازرسانی به مناطق محروی و شنه از جمله اقدامات انجام شده است ضمن اینکه بازدیدی از طرح استخر قهرمانی سوم خرداد خرمشهر انجام شده و تأمین زمین برای ورزشگاه قهرمانی نفت هم صورت گرفته است.

 طی هفتههای گذشته مهمترین اخبار و رویدادی که در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته چه مواردی است و به کجا رسیده است؟

طی هفته‌های قبل مهم‌ترین بحثی که در کمیسیون مطرح بود بحث لایحه قانون گمرکی است که به صورت اصل 85 درآمده و بحث و بررسی در مورد آن به کمیسیون اقتصادی مجلس واگذار شده است و موضوع آن و مفاد مربوط به آن همچنان بررسی و پیگیری می‌شوند.

همچنین طرح توانمندسازی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بخش تولیدی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و کلیات آن به تصویب رسید. ضمن اینکه جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان مالیاتی کشور و اتحادیه امور صنفی کشور و اتحادیه طلافروشان برگزار شد و مقرر گردید یک کارگروهی از میان نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان امور مالیاتی و اتحادیه‌ها ظرف حداکثر 2 هفته مطالب و مسائل مربوط به آنها را پیگیری کنند.

 جناب مطورزاده به عنوان یک کارشناس اقتصادی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارزیابی شما از وضعیت صادرات کشور چگونه است و آینده آن را چطور پیشبینی میکنید؟

در حال‌حاضر روند صادراتی کشور تقریباً روند مطلوبی دارد اما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور در این زمینه بسیار بالاست و می‌توان فعالتر از این در بخش صادرات عمل کرد تا در صحنه تجارت جهانی حضور یافت که این امر نیازمند هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف مثل نظام بانکی، وزارت بازرگانی، وزارت کشور و گمرک و سایر نهادهای مرتبط با این قضیه است که در امر صادرات دخالت دارند و می‌توانند در امر صادرات اثرگذار باشند و بحث روند روبه‌رشد و جهشی برای صادرات ایجاد کنند.

در حال‌حاضر بزرگترین و مطلوب‌ترین بازار هدف ما کشور عراق است که به لحاظ شرایط فرهنگی و اقلیمی و جغرافیایی بهترین پیوند را با ایران دارد و برای بازسازی این کشور باید 2 تا 3 دهه فعالیت صورت گیرد که همین امر می‌تواند مدنظر قرارگیرد که لازمه آن یک برنامه‌ریزی دقیق در جهت حضور فعال و جدی و توأم با حمایت از تولیدکنندگان باشد.

  • کد خبر : 29526
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار