خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/11 - 16:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

توضیحات بنایی درباره سفر قریب الوقوع رهبر معظم انقلاب به قم

**نماینده مردم قم سفر قریب الوقوع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به این استان را یکی از مهمترین اتفاقات 10 سال اخیر قم دانست و گفت: مردم قم در تکاپوی آماده‌سازی برای استقبال از رهبر انقلاب هستند و اقشار مختلف در این مسیر می‌کوشند.

علی بنایی در گفت وگو با هفته نامه 19 دی قم با اشاره به اینکه  احتمالا حضرت آیت الله خامنه ای در دهه کرامت به قم قدم خواهند گذاشت اظهار داشت: مردم و مسئولان استان، قم را برای استقبال از رهبر انقلاب آماده می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان قم، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در چند سال اخیر در این استان افتاده است، ده سال پیش و در سال 1379، مقام معظم رهبری برای دومین بار در دوره زعامتشان به قم آمدند و آن سفر نیز خیرات و برکات بسیاری برای استان و شهر قم در پی داشت.

بنایی ادامه داد: اهمیت این سفر را می‌توان از جنبه‌های مختلفی برشمرد. یکی از وجوه اهمیت سفر مقام معظم رهبری به استان قم، بحث ساخت ‌وسازهای عمرانی و استانی است که به مناسبت قدوم ایشان به بهره‌برداری خواهند رسید.

نماینده قم گفت: از سوی دیگر، مباحث مهم فرهنگی و حوزوی نیز در این سفر مطرح است و به این مسائل رسیدگی خواهد شد.

بنایی در ادامه این گفت‌وگو، شور و حال مردم قم را در آستانه سفر مبارک مقام عظمای ولایت به این شهر، زایدالوصف خواند و گفت: جلسات زیادی در این باره در استان برگزار شده و همه درپی استقبالی بهتر از مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: مردم قم در تکاپوی آماده‌سازی برای استقبال از رهبر انقلاب هستند و اقشار مختلف در این مسیر می‌کوشند.

بنایی در ادامه به سفرهای غیررسمی مقام معظم رهبری به قم اشاره کرد و گفت: البته رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفرهای غیررسمی زیاد به قم می‌آیند. ایشان هر از چندی برای زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه و مسجد جمکران و دیدار با علما و مراجع، در سفرهای غیررسمی به قم می‌آیند اما این سفر، سومین سفر رسمی ایشان به قم، در دوره زعامت معظم‌له است. دو سفر پیشین ایشان در سالهای 74 و 79 انجام شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از تمامی اقشار مختلف مردم ولایتمدار قم انتظار داریم که برای سفر مقام معظم رهبری به استان آماده شوند. قمی‌ها از اولین روزهای آغاز نهضت حضرت امام، در کنار ایشان بودند و امام را یاری رساندند. مردم قم همواره در حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل اصیل ولایت فقیه پیشقدم و پیشرو بوده‌اند. سفر مقام معظم رهبری به استان، باید با استقبال گرم مردم همراه شود ومردم باید بدانند که این سفر، از روزهای تاریخی تاریخ معاصر قم است.

  • کد خبر : 28612
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار