خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/28 - 18:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کمالیان هشدار داد:

تهران پیر در اضطراب زلزله

اعضای کمیسیون عمران این هفته برای بار دوم در یک ماه گذشته میزبان مسئولان ستاد بحران و اساتید زلزله‌شناسی کشور بودند تا در نشستی دو ساعته میزان آمادگی ایران و ژاپن را در برابر وقوع زلزله و سونامی مقایسه کنند، نشستی که در آن تمامی مسئولان بر جبران ناپذیر بودن خسارت زلزله احتمالی در تهران تأکید کردند.


"نصرالله کمالیان"در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از بررسی مجدد ابعاد زلزله اخیر ژاپن در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: در نشست امروز (28 فروردین) اعضای کمیسیون عمران با حضور مسئولان ستاد بحران کشور از نهادهای مختلف و کارشناسان حوزه زلزله، ابعاد زلزله اخیر ژاپن را بررسی و وضعیت ایران با ژاپن در صورت وقوع حادثه مشابه را مقایسه کردند.



نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در نشست کمیسیون عمران نهادهای مختلف فعال در ستاد بحران، گزارش‌های خود را درباره میزان آمادگی برای مقابله با زلزله ارائه کردند، افزود: مقایسه آمادگی ایران و ژاپن از لحاظ آمادگی برای مقابله با اثرات زلزله، نشان می‌دهد که تنها امید ما در صورت وقوع زلزله احتمالی در ایران باید به انسانیت مردم ما باشد، زیرا تفاوتی اساسی میان نگاه انسان دوستانه ما و مردم ژاپن به افراد آسیب دیده در زلزله وجود دارد.



 



خسارت زلزله احتمالی در تهران جبران ناپذیر خواهد بود



وی تصریح کرد: کمبود اعتبار برای تجهیز ستاد بحران در نقاط زلزله خیز کشور از جمله تهران، از مباحث مهم مطرح شده در نشست کمیسیون بود و امیدواریم با حساسیتی که کمیسیون عمران درباره بالابردن آمادگی کشور برای مقابله با زلزله دارد، مسئولان دولت نیز در تخصیص اعتبارات به این حوزه حساس‌تر شوند.



استاد زلزله‌شناسی تهران با اشاره به طرح موضوع آمادگی تهران برای مقابله با زلزله احتمالی در نشست کمیسیون عمران، گفت: یکی از موارد مورد بحث در نشست امروز، آمادگی تهران در برابر وقوع زلزله بود که متاسفانه باید گفت آمار و اطلاعات مربوط به تهران نشان می‌دهد به دلیل گسترده بودن بافت فرسوده در شهر، رعایت نشدن استانداردهای لازم در ساختمان‌سازی و فقدان پلیس ساختمان، خسارت ناشی از وقوع زلزله در تهران کمر این شهر را می‌کند.



 



تدوین گزارش وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند تا پایان هفته



عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین از بررسی موادی از لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون بررسی مواد این لایحه را تا ماده 12 آن به پایان رساندند و تنهاچند ماده دیگر از این لایحه باقی مانده است.



کمالیان ابراز امیدواری کرد گزارش نهایی کمیسیون عمران درباره تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی تا اواخر هفته جاری آماده و به هیئت رئیسه مجلس برای بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی  ارائه شود.

  • کد خبر : 43737
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار