خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1394/03/31 - 20:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تمدید خرید تضیمنی سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی/بازنگری در تعاریف لایحه حفاظت از خاک

با تذکر نمایندگان کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی قرار شد دولت برای خرید تضمینی سه محصول سیب زمینی،‌گوجه فرنگی و پیاز که اکنون با مازاد تولید روبرو شده است ،مهلت بدهد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت،عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره نشست کمیسیون گفت: یکی از موضوعاتی که در کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مطرح شد خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی بود که به علت افزایش تولید روی دست کشاورزان مانده است. اگر دولت زمان خرید تضمینی را افزایش ندهد کشاورزان خسارت مالی هنگفتی خواهند دید.



وی افزود:به دولت تذکر داده شد که چند روز به زمان خرید تضمینی سیب زمینی،گوجه فرنگی و پیاز داده شود.لذا کشاورزان نگران مازاد تولید خود نباشند قطعا دولت به گونه ای تصمیم گیری خواهد کرد که میزان خسارت  آنها کم شود. البته در مورد قیمت خرید تضمینی صحبتی نشد.ولی کشاورزان به دلیل  اینکه ضرر نکنند حاضر هستند با قیمت دولتی محصولات خود را بفروشند.



پایی زاده دستور دیگر کمیسیون کشاورزی را در بررسی لایحه حفاظت از خاک اعلام و خاطرنشان کرد:مواد یک تا چهار لایحه حفاظت از خاک مورد بررسی قرار گرفت و از انجا که اشکالاتی در تعاریف و مقدمه وجود داشت قرار شد کمیته ای تشکیل و مواد مورد نقد را برطرف کند.



وی گفت: تا دو هفته  آینده کمیته یاد شده تعاریف را آماده و به کمیسوین کشاورزی خواهد آورد.



پایان پیام/

  • کد خبر : 149851
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار