خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/09 - 13:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قربانی با ناکافی دانستن رشد بودجه قوه قضائیه اعلام کرد:

تلاش کمیسیون قضایی برای افزایش بودجه دستگاه قضا

نماینده قائنات از تلاش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برای تصویب بودجه 2 هزار و 800 میلیاردی قوه قضاییه خبر داد و گفت: باید نزدیک به یک هزار و 200 میلیارد تومان به بودجه قوه قضاییه افزوده شود تا این قوه بتواند در جهت تحقق اهداف خود، گام بردارد.


"موسی قربانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: از سال‌های 68-67 شاهد افزایش معمولی بودجه قوه قضاییه بوده‌ایم، افزایشی که نسبت به متوسط کل بودجه در جایگاه بالاتری قرار دارد.



نماینده مردم قائنات، افزود: بودجه قضایی نسبت به بودجه 90 کل کشور از رشد 11 درصدی برخوردار است با این وجود به دلیل نیازقوه قضاییه، اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی در تلاش هستند تا  800 میلیارد تومان به بودجه این قوه افزوده شود.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تصریح کرد: بودجه قوه قضاییه از رشد مداومی برخوردار بوده است اما هنوز این میزان رشد بودجه نتواسته است درصد قابل قبولی از نیازهای قوه قضاییه را برطرف کند.



وی با اشاره به خواست مسئولان قوه قضاییه برای افزایش بودجه این قوه، گفت: در جلسه روز- یکشنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی، مسئولان قوه قضاییه با ارائه مدارک و دلایلی خواستار افزایش یک هزار و 200 میلیارد تومانی بودجه این قوه در سال آینده شدند.



عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: در حال حاضر دولت نزدیک به یک هزار و 600 میلیارد تومان برای بودجه قوه قضاییه در نظر گرفته که براساس بررسی‌های صورت گرفته، مسئولان این قوه و اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی در رابطه با افزایش یک هزار و 200 میلیارد تومانی بودجه قضایی به توافق نظر رسیدند.



قربانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: درلایحه بودجه 90، تنها به 30 درصد نیازهای قوه قضاییه از سوی دولت توجه شده، اما کمیسیون قضایی درتلاش است با تصویب بودجه  3 هزار میلیاردی، بخش زیادی از نیازهای قوه قضاییه را برطرف کند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص پیشنهاد افزایش نرخ‌های دادرسی به منظوررفع مشکل کمبود بودجه قوه قضاییه، گفت: به دلیل آنکه، فعالیت‌های قوه قضائیه در دسته فعالیت‌های حاکمیتی قرار می‌گیرد، نباید نیازهای قوه را به درآمدها معطوف کنیم به نحوی که قوه قضاییه برای رفع نیازهای خود مجبور به دریافت هزینه بیشتر از مردم شود.



اول اسفندماه "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور با تاخیری 75 روزه بودجه سال 90 را به مجلس ارائه کرد.



بر اساس ماده 216 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارائه نمایند. بررسی بودجه "قوه قضاییه" در حوزه فعالیت‌های  کمیسیون قضایی و حقوقی قرار دارد.

  • کد خبر : 39254
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار