خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/16 - 15:25
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شبیب جویجری خبر داد

تلاش برای رفع مشکلات مردم اهواز در زمینه آب ‌و فاضلاب

**شهرستان اهواز به عنوان یکی از شهرهای مهم استان خوزستان طی سال‌های اخیر همواره با معضلاتی مانند کمبود آب، برق، نبود شبکه مناسب و بیکاری روبه‌رو بوده است و متولیان مربوطه از جمله نمایندگان آن تلاش کرده‌اند تا اقدامات مؤثری را در این زمینه به مرحله اجرا برسانند. در همین راستا و پیرامون جلسات و اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس برای رفع این معضلات، "شبیب جویجری" نماینده اهواز با هفته‌نامه فرهنگ جنوب نماینده مردم اهواز در مجلس گفت‌وگو کرده که متن آن چنین است:

یکی از مشکلات قابل توجه شهرستان اهواز، معضلات پیرامون شبکه آب‌وفاضلاب این ناحیه است. تاکنون چه اقداماتی به منظور رفع آنها از سوی متولیان صورت گرفته است؟

از آن‌جایی که وضعیت نامناسب شبکه آب‌وفاضلاب اهواز موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده طی هفته گذشته جلساتی به منظور رفع این مسئله یعنی وضعیت آب‌وفاضلاب با مدیرعامل آبفای اهواز برگزار گردید و در این جلسات مسائل مختلفی که در مراجعات مکرر مردم مطرح شده بود بررسی شد و از آن‌جایی که معضل فاضلاب، عدم تکمیل شبکه فاضلاب، در برخی موارد شبکه‌های انتقال آب با فرسودگی روبه‌روست با مدیرعامل آبفای اهواز در این خصوص بحث و بررسی شد و به منظور حل مسئله فاضلاب این شهرستان و استان خوزستان یک کارگروه بزرگ برای رفع آن تشکیل شد که این کارگروه درصدد حل معضلات شبکه آب‌وفاضلاب شهرستان‌های نهضت‌آباد، کوت‌ عبدا...، کوی مدرس، حیدرآباد، زرگان، ملاثانی و حمیدیه و... است.

همچنین در این جلسات مدیرعامل شرکت آبفای اهواز به میزان اعتبارات این مسئله اشاره کرد و اظهار داشت که در سال 88 رقم 160میلیارد تومان بودجه در سفر سوم هیأت‌دولت به منظور حل مشکل فاضلاب شهر اهواز اختصاص یافت و درخواست ما به عنوان نمایندگان از متولیان امر از جمله وزارت نیرو، ریاست‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهور این است که نسبت به تخصیص این اعتبارات همکاری لازم را به عمل آورند تا انشاء‌ا... عملیات اجرایی این شبکه آغاز و معضل اساسی در این زمینه مرتفع شود.

اقدامات صورت‌گرفته در مورد رفع مشکلات شبکه آب  چه بوده است؟

پیرامون مشکلات یادشده مشکل کمبود آب و کمیت آن یک معضل اساسی در شهرستان اهواز است به طوری‌که در برخی محله‌های اهواز بدون پمپاژ و دستگاه پمپ نمی‌توان آب را به خانه‌ها رساند و این مشکل در برخی محله‌ها به گونه‌ای است که حتی با وجود دستگاه پمپ باز هم نمی‌توان آب را به خانه‌ها و منازل مسکونی رساند.

در این زمینه نیز مدیرعامل آبفای اهواز اظهار داشت که برای رفع این مشکل بحث تقویت فشار را مدنظر قرار داده و در کنار آن به مشکل فرسودگی شبکه‌های توزیع آب اشاره کرد که افزایش فشار آب باعث از بین رفتن این شبکه می‌شود. به طور کلی با توجه به مسائل بررسی شده مسائلی مانند فرسودگی شبکه آب، کمیت و افت فشار آب عمده معضلات شبکه توزیع آب و انتقال آب این شهرستان است و با توجه به جلسات برگزارشده، مدیرعامل شرکت آبفای اهواز قول دادند که این مشکلات مرتفع شود.

شما در مصاحبه‌هایتان به مسئله اشتغال و بیکاری مردم این ناحیه اشاره کردید. برای رفع این مسئله چه پیگیری‌ها و اقداماتی انجام شده است؟

هفته گذشته جلسه‌ای با اداره کل تعاون استان خوزستان برگزار شد که عمده محورهای این جلسه موضوع اشتغال و راهکارها برای بالا بردن فرصت‌های شغلی و ساماندهی شرکت‌های تعاونی بود به طوری‌که این شرکت‌های تعاونی امکان فعالیت را داشته باشند. پیرامون بحث‌های صورت گرفته توافقاتی لحاظ شد تا در سال جاری 5 هزار شغل در استان خوزستان ایجاد شود که 2 تا 3 هزار شغل آن مختص اهواز باشد تا این اقدام تا حدودی مرهمی برای حل این معضل شهرستان باشد.

 طی روزهای اخیر اقداماتی از سوی مجلس در خصوص ابلاغ مصوبات صورت گرفت که این کار می‌بایست از سوی دولت لحاظ می‌شد، ارزیابی شما از این مسئله چیست، ضمن اینکه برخی اعلام می‌کنند اختلافاتی در این زمینه وجود دارد. آیا این مسئله صحت دارد؟

قانون اساسی و قوانین موجود در کشور، قوانین جامعی هستند که در آن تمام موارد مورد نیاز پیش‌بینی شده است که اگر به هر دلیلی رئیس‌جمهور نسبت به ابلاغ قوانین مصوب اقدام نکند بعد از بازه زمانی دوهفته رئیس مجلس می‌تواند نسبت به ابلاغ آن اقدام کند و این اقدام رئیس‌مجلس در خصوص ابلاغ مصوبات یک راهکار کاملاً قانونی است.

  • کد خبر : 24232
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار