خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/04 - 08:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمد کرمی‌راد مطرح کرد:

تغییر ساعات اداری در کرمانشاه، گامی برای رفاه مردم

**نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی کاهش ساعات کار اداری در این استان اظهار داشت: درحال حاضر در شرایطی قرار داریم که هم فصل تابستان است و هم میزان استفاده از برق به علت گرمای هوا بسیار بالاست، موضوع گرد و غبار نیز در کرمانشاه از سوی دیگر، این استان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

"محمد کرمی‌راد" در گفتگو با هفته نامه باختر افزود: تصمیمی که برای کاهش ساعات اداری در کرمانشاه و حضور کارمندان از ساعت 7 صبح تا 14 عصر اتخاذ شد، برای چگونگی استفاده از اوقات و ساعات اداری کارمندان و رفاه آنها و مسائلی از این قبیل بود که اقدام درست و اساسی است.

نماینده کرمانشاه در مجلس، این تصمیم را مقطعی عنوان‌کرد و یادآورشد: با این اقدام کارمندان صبح زودتر و در ساعت مناسب‌تر در محل کار حاضر می‌شوند و از سوی دیگر زودتر نیز به منزل خود بازمی‌گردند و بیشتر به استراحت و خانواد‌ه‌شان می‌رسند، از این جهت به نظر بنده این اقدام یکی از تصمیمات بسیار خوبی بود که در این شرایط در استان کرمانشاه اتخاذ شد.

کرمی‌راد در ادامه با تأکید بر اینکه با این اقدام در بخش‌هایی صرفه‌جویی می‌شود و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفت: با این تصمیم استفاده از وسایل سرمایشی کاهش می‌یابد و مصرف برق نیز خوب کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه با کاهش ساعات اداری در کرمانشاه در بخش‌هایی می‌توان صرفه‌جویی کرد و از انرژی، استفاده بهینه داشت، در این زمینه توضیح داد: این تصمیم (کاهش ساعات اداری در کرمانشاه و حضور کارمندان از ساعت 7 الی 14 در محل کارشان) اقدام خوبی است که قطعاً مقطعی و به دلیل شرایط موجود در کرمانشاه اتخاذ شده است.

این نماینده مجلس بر همین اساس با تصریح بر اینکه این تصمیم جزو تدابیر مناسب و مفیدی است که می‌تواند در حد خود راهگشا باشد، متذکر شد: به گفته بهزاد معاون وزیر نیرو با این تصمیم،  2 هزار مگاوات برق صرفه‌جویی شده است.

کرمی‌راد در عین حال با یادآوری اینکه با کاهش ساعات اداری میزان استفاده از لوازم برقی در ادارات کاهش پیدا می‌‌کند، تأکید کرد: البته نباید این گونه تصور شود که استان کرمانشاه با یک بحران مواجه شده است اما در عین حال باید با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری که «اصلاح الگوی مصرف » را الگویی برای همیشه مطرح کردند، از منابع به ویژه انرژی و برق درست و بهینه مصرف کنیم.

  • کد خبر : 23211
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار