خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/11 - 19:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم بندرعباس و قشم در مجلس:

تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید متناسب با نظر کارگر، کارفرما و دولت باشد

**نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید متناسب با نظر کارگر، کارفرما و دولت صورت گیرد.

"سیدمصطفی ذوالقدر" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص تعیین حقوق و دستمزد کارگران اظهارداشت: تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید براساس توافق سه جانبه کاگر، کارفرما و دولت باشد اگر هر یک از این سه ضلع ناراضی باشند، تاثیر بسیار منفی در عملکرد آنان خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید به گونه ای باشد که در وهله اول وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران لحاظ شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در عین حال یادآور شد: اگر در تعیین حقوق و دستمزد کارگران وضعیت کارفرما نادیده گرفته شود این موضوع موجب خواهد شد تا بهانه برای اخراج کارگران توسط کارفرمایان فراهم شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به وضعیت نرخ بالای بیکاری در جامعه اگر حقوق و دستمزد کارگران بیش از وضعیت تعیین شده باشد این موضوع مستمسکی  خواهد شد تا کارفرمایان از روی ناچاری و برخی مسایل دیگر قشر زحمتکش و مظلوم کارگران را اخراج کنند.
ذوالقدر یاد آورشد: تعیین حقوق و دستمزد کارگران نباید همانند سال 1385 که یکباره 180 هزار تومان از طرف رییس جمهوری تعیین شد باشد.
وی خاطرنشان کرد: تعیین حقوق و دستمزد نیازمند کار کارشناسی دقیق و ظریف است در غیر این صورت اگر تصمیمی مخالف آن صورت گیرد باید منتظر موج بیکاری در میان کارگران باشیم.

  • کد خبر : 36991
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار