خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/07/14 - 17:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی /

تعیین تکلیف چگونگی فعالیت خانه سینما/ مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما فردا برگزار می‌شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در رابطه با جلسه امروز کمیسیون گفت: در این جلسه با گزارش آقای نوباوه تکلیف چگونگی فعالیت خانه سینما مشخص شد.


سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعیین تکلیف چگونگی فعالیت خانه سینما در برنامه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز آقای نوباوه گزارشی از جلسه تشکیل شده در سازمان سینمایی ارائه دادند که در این جلسه نماینده‌ای از موافقان خانه سینما (عسگرپور) و مخالفان (کاسه‌ساز) آن و از کمیسیون فرهنگی آقای نوباوه و آقای پژمان‌فر به همراه ایوبی رئیس سازمان سینمایی حضور داشتند.



نماینده مردم گرگان و آق‌قل، گفت: در جلسه مذکور تمام موارد مورد اختلاف مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اول موضوع اساسنامه خانه سینما بود که مورد بررسی قرار گرفت و برخی نواقص رفع شد.



وی افزود: مقرر شد فردا جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار شود و در حقیقت این اساسنامه جدید تصویب شود، بنابراین انتخابات فردای خانه سینما رأی دادن به اسانامه جدید است، بعد از این مجمع ظرف 2 ماه صنوف نسبت به عضویت خود طبق اساسنامه جدید در خانه سینما باید اقدام کنند که با این اقدام صنوف همنام باید ساماندهی شده و تکرار صنف وجود نداشته باشد، همچنین اعضا باید تحت نظارت سازمان سینمایی عضویت داشته باشند.



طاهری ادامه داد: اخباری در رابطه با برخی برنامه‌ها در صدا و سیما گزارش شده که در آن‌ها برخی هنجارشکنی‌ها صورت گرفته مانند برنامه فیتیله که اعتراض مخاطبان را در بر داشته، صدا و سیما هم باید نسبت به اصلاح این موارد فوراً اقدام کند.



وی افزود: همچنین بحثی در خصوص آسیب‌های اجتماعی مطرح شد که پی‌گیری می‌شود و در نهایت طرح جامع جمعیت و تعالی جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در جلسات بعدی به آن پرداخته می‌شود.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در رابطه با جلسات کارگروه‌های امروز توضیح داد: کارگروه تخصصی ارشاد و تبلیغات اسلامی به موضوع ساماندهی امر به معروف پرداخت، کارگروه رسانه، هنر و گردشگری میزبان معاون هنری وزارت ارشاد بود و کارگروه خانواده، جوانان و ورزش نیز بررسی لایحه کاهش کار زنان را در دستور کار قرار داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 112276
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار