خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/28 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری:

تعیین تکلیف تمدید قانون ثبت اسناد و املاک کشور در هفته آینده

**سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمدید قانون ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: تصمیم نهایی در خصوص تمدید مهلت اجرای مواد 147 و 148 این قانون هفته آینده تعیین خواهد شد.

"عیسی جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون کشاورزی، گفت: اعضای کمیسیون بحث و گفت‌وگوی بسیاری بر سر موضوع تمدید اجرای مواد 147 و 148 از قانون ثبت اسناد و املاک کشوری داشتند که با توجه به روند بررسی پیش بینی می‌کنم هفته آینده نتیجه نهایی اتخاذ خواهد شد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهاردر خصوص این مواد توضیح داد: مجلس با تصویب این دو ماده در سال 78  مجوزی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تا معاملاتی که به صورت غیر رسمی و قولنامه‌ای را صورت گرفته است را ثبت و سند برای آن صادر کند.

جعفری با بیان اینکه مدت اجرای این قانون تا سال 83 بود، تاکید کرد: در آذر 83 این قانون دیگر اجرا نشد و مشکلات فراوانی برای این گونه معاملات و صاحبان املاک‌ با سند قولنامه ای ایجاد کرد که با درخواست و پیشنهاد نمایندگان، مجلس تمدید این دو ماده در دستورکار کمیسیون‌ها قرار گرفت.

به گفته این نماینده، وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان نماینده دولت با طرح تمدید ماده 147 و 148 قانون ثیت اسناد و املاک کشور به دلیل ایجاد سوء استفاده مخالف است.

  • کد خبر : 33892
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار