خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/11 - 08:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محجوب:

تعطیلات رسمی ایران کمتر از میانگین بین المللی است

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور گفت: تعطیلات رسمی بسیاری از کشورها 2 روز در هفته است و تعطیلات رسمی ایران در مقایسه با این کشورها کمتر از میانگین بین المللی است.

"علیرضا محجوب " در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص طزح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور گفت:موضوع ساماندهی تعطیلات رسمی کشور که سال هاست مطرح شده موضوعی پیچیده است و این مسئله برای سومین بار است که در کمیسیون اجتماعی مطرح می شود با وجود این من فکر می کنم در این مورد زیادی تبلیغات منفی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلات سالانه در کشور ما در قیاس با میانگین های بین المللی حداقل یک هفته بیشتر است  گفت: اما از طرفی باید در نظر داشت که  تعطیلات رسمی بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی  دو روز در هفته است و کسانی که معتقدند تعطیلات در کشور ما زیاد است به این مساله توجه ندارند.

وی با بیان اینکه بررسی نسبت ها خیلی عدد مشخصی را نشان نمی دهد که بیانگر تفاوت زیاد میان تعطیلات کشور ما با سایر کشور ها باشد تصریح کرد : چون برخی تعطیلات ما در ماه قمری و برخی دیگر در ماه شمسی است  این چرخش باعث جابه جایی هایی فوق العاده ای می شود و ممکن است بین این تعطیلات ، تعطیلات دیگری به وجود آید  اما در مجموع همه اینها یک هفته به تعطیلات کشور اضافه می شود .

وی خاطر نشان کرد:در بررسی موضوع تعطیلات کشور با اینکه  روی آن بسیار بحث شده است باید این مباحث تخصصی را در نظر گرفت و علمی به این موضوع نگاه کرد، باید دید کشورهای مختلف چند روز در هفته تعطیلی دارند و بعد در این مورد تصمیم گیری شود.

  • کد خبر : 34698
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار