خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/25 - 14:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بهروز جعفری:

تعطیلات با مشورت ملی مذهبیون ساماندهی شود

**دبیر اول کمیسیون فرهنگی خاطر نشان ساخت: عمده مشکلات مربوط به ساماندهی تعطیلات به خاطر تعطیلات غیر رسمی است که دولت اعلام می‌کند.

"بهروز جعفری " در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص ساماندهی تعطیلات رسمی کشور اظهار داشت: بحث ساماندهی تعطیلات کشور تاکنون بارها مطرح شده است و بارها مجلس و دولت سعی کرده اند تا این تعطیلات را کاهش دهند؛ اما گاهی شاهدیم در مناسبت های مختلف از جمله عید فطر نمایندگان طرح هایی برای افزایش برخی تعطیلات پیشنهاد می کنند.

نماینده مردم سمیرم با تصریح براینکه تعطیلات در کشور ما هم زیاد است و هم پراکنده، گفت: به جز تعطیلات رسمی مذهبی و ملی کشور، دولت نیز در مواقعی روزهای بین تعطیلی را به این فهرست اضافه می کند که خود موجب افزایش روزهای تعطیل در کشور می شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به واکنش هایی که ممکن است حذف هر یک از تعطیلات ملی و مذهبی در کشور به وجود آورد؛ بنابراین ساماندهی تعطیلات همکاری دولت و مجلس را می طلبد تا در یک طرح جامع و بدون فوریت و با مشورت گرفتن از علما، روحانیون و انجام کار کارشناسی تعطیلات کشور ساماندهی شود.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی در خصوص ساماندهی تعطیلات کشور با بیان اینکه تعطیلات رسمی کشور زیاد نیست، بلکه پراکنده است؛ تعطیلات را به سه دسته مذهبی، ملی و حکومتی تقسیم نموده و متذکر شده است که آنچه در جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعطیلات مسئله‌ساز شده است نه تعداد تعطیلات، بلکه توزیع و پراکندگی تعطیلات و توالی تعطیلات ملی، حکومتی و مذهبی با تعطیلات آخر هفته است.

  • کد خبر : 38037
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار