خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/05/03 - 14:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
افضلی‌فرد با تشریح وظایف کمیته‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی:

تعداد کمیته‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس کاهش یافت

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس از ادامه اصلاح آیین‌نامه داخلی این کمیسیون خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های لازم، تعداد کمیته‌های این کمیسیون از 5 به 3 کمیته تقلیل یافت.


مصطفی افضلی فرد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز سه‌شنبه 3 مرداد ماه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، افزود: مهم‌ترین دستور کار امروز اعضای کمیسیون اصل نود ادامه اصلاح آیین‌نامه داخلی این کمیسیون بود که پس از انجام بررسی‌های لازم تعداد کمیته‌های این کمیسیون از 5 به 3 کمیته تقلیل یافت.



نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته کمیسیون اصل نود 5 کمیته "فرهنگی"، "اقتصادی"،‌ "سیاسی- نظامی"، ‌"اجتماعی" و "فنی-عمرانی" بود، ادامه داد: با اصلاحی که امروز در کمیسیون انجام شد، 5 کمیته تجمیع شده و تبدیل به 3 کمیته "فرهنگی- اجتماعی"،  کمیته "اقتصادی، فنی و عمرانی" و "سیاسی - نظامی" شد.



وی تاکید کرد: بر این اساس کمیته فرهنگی- اجتماعی وظیفه رسیدگی به طرز کار و شکایت‌های ارسالی مردم از کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان، اجتماعی و فرهنگی مجلس و وزارتخانه‌های "آموزش و پرورش"، "علوم، تحقیقات و فناوری"، "فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی"، "ورزش و جوانان"، "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، "تعاون، کار و رفاه اجتماعی"، سازمان "حج و زیارت"، سازمان "اوقاف و امور خیریه"،‌ سازمان "میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی"، سازمان "صدا و سیما"، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعیت هلال احمر را بر عهده گرفت.



این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: همچنین کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی مسئول رسیدگی به طرز کار و شکایت‌ در محدوده وظایف کمیسیون‌های "اقتصادی"، "برنامه، بودجه و محاسبات"، "صنایع و معادن"، "عمران"، "انرژی"، "کشاورزی، آب ومنابع طبیعی" مجلس و وزراتخانه‌های "امور اقتصادی ودارایی"، "صنعت‌ معدن و‌تجارت"، "راه و شهرسازی"، "جهاد کشاورزی"، بانک،‌ بیمه و گمرک شد.



افضلی‌فرد تصریح کرد: با رای نمایندگان کمیته سیاسی و نظامی نیز مسئول رسیدگی به طرز کار و شکایت‌ در محدوده وظایف کمیسیون "امنیت ملی وسیاست خارجی"، "شوراها وامور داخلی کشور" در حوزه مجلس، ریاست جمهوری و معاونت‌های تابعه، وزراتخانه‌های "کشور"، "پشتیبانی دفاع و نیروهای مسلح"،‌ وزارت "امور خارجه"، "نیروی انتظامی"، استانداری‌ها، شهرداری و شوراهای شهر شد.



سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، افزود: علاوه بر این اصلاح دیگری نیز در آیین‌نامه داخلی کمیسیون اصل نود انجام شد که بر اساس آن روسای کمیته‌ها مرجع تعیین ارسال شکایت‌های مردم از قوای سه‌گانه به دستگاه‌های مربوطه شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 79450
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار