خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/12 - 15:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نوروزی در تشریح دستور کار کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

تصویب 6 ماده از لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تصویب 6 ماده از لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

حسن نوروزی در گفت و گو با  خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست امروز ( سه شنبه، 11 آبان ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور در این نشست خبر داد و گفت: 6 ماده این لایحه تصویب شد که بر اساس یکی از مصوبات اگر فردی مرتکب قاچاق اعضا یا شخص انسان شد به حبس و جزای نقدی درجه 4 محکوم می شود.



وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون، هر فردی مرتکب خارج یا وارد کردن یا عبور انسان مرده یا عضو یکی از اعضای بدن انسان مانند بافت بدن و کلیه زنده یا مرده و غیره شود به حبس و جزای نقدی درجه 5 و در غیر این صورت به حبس و جزای نقدی درجه 6 محکوم می شود.  



 نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه دیگر؛ هرگاه ارتکاب این جرائم قاچاق در مورد زنان، افراد ناتوان جسمی و ذهنی، جرائم سازمان یافته، افراد ممنوع الخروج مستوجب قصاص، کارکنان نهادهای حکومتی و قاچاق طفل توسط سرپرست صورت گیرد مجازات‌ها یک درجه تشدید می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 330417
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار