خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 19:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی صورت گرفت؛

تصویب کلیات طرح کاهش تعطیلات در کشور

**کلیات طرح کاهش تعطیلات در کشور در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید، همچنین لایحه ایجاد سازمان احداث و نگهداری مساجد بین‌راهی به وزارت راه برگشت داده شد.

"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار کرد: کاهش تعطیلات رسمی در کشور که آقای "علی مطهری" از طراحان اصلی این طرح هستند، در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری کلیات آن به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: این طرح پیش از این دارای ایرادهای فراوانی بود و عملا ما کاهش تعطیلات را در آن نمی‌دیدیم؛ اما از سوی دیگر کاهش برخی تعطیلات باعث تنش‌هایی از سوی برخی متدینین شده بود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، به دیگر دستور کار کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس لایحه ایجاد سازمان احداث و نگهداری مساجد بین‌راهی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به وزارت راه برگشت داده شد.

وی تاکید کرد: این لایحه به دنبال نامه‌ای که آقای حدادعادل، رییس کمیسیون فرهنگی برای رئیس جمهوری ارسال کردند، به مجلس ارسال شد. در این نامه تاکید شده بود دولت برای مساجد بین راهی تدبیری بیندیشد و رئیس جمهوری هم به وزارت راه و ترابری ماموریت داد و این وزارتخانه نیز لایحه‌ای تهیه کرد که برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

هدایت‌خواه با بیان اینکه آنچه در این لایحه آمده مورد نظر مجلس نیست، افزود: پیش نویس این لایحه متناسب با آن چیزی که مجلس در نظر داشت نبود، به طوری که آنها پیشنهاد تشکیل یک شورا برای رسیدگی به این امر را داده بودند؛ اما نظر مجلس بر ایجاد یک سازمان و یا تشکل بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، ادامه داد: با توجه به اینکه معاون وزیر راه و معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این جلسه حضور داشتند، قرار شد این لایحه به وزارت راه برگردد و متناسب با نظر مجلس در ان سازمانی مستقل برای رسیدگی به مساجد بین راهی پیش بینی شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، همچنین به هزینه کرد بودجه در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: با توجه به بعضی از گزارش‌ها در خصوص نگرانی از هزینه کرد بودجه موسوم به ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان‌ها،  یک کمیته سه نفره در کمیسیون تشکیل شد.

وی تاکید کرد: این کمیته سه نفره براساس ماده 33 آیین نامه داخلی مجلس موظف است گزارش‌هایی را از وضعیت هزینه کرد بودجه فرهنگی استان‌ها یه کمیسیون ارائه کند و در نهایت این گزارش به مجلس تقدیم شود.

"سیدعلی طاهری"، "بهروز جعفری" و هدایت خواه سه عضو این کمیته هستند.

  • کد خبر : 34409
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار