خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/03 - 16:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالی خبرداد؛

تصویب کلیات طرح تحریم برخی مقامات آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تحریم و تعقیب برخی مقامات آمریکایی در این کمیسیون خبرداد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، "کاظم جلالی" در تشریح جزئیات جلسه علنی امروز – سه شنبه - گفت: اگرچه کلیت سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا جنایت کارانه است؛ اما برخی مقامات امریکایی نقش موثری در نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت و تولید، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر داشته و دارند، بنابراین این طرح به اعمال مجازات علیه این اشخاص می پردازد.



نماینده شاهرود، افزود: در جلسه آینده این کمیسیون، جزئیات این طرح نیز به تصویب خواهد رسید.



وی برخی از مقامات آمریکایی موردنظر جهت تحریم و تعقیب را نام برد و گفت: البته مشروح این لیست پس از تصویب کامل طرح منتشر خواهد شد، اما افرادی هماند: "توماس. جی. پیکارد"؛ رئیس اف.بی.ای در سال 1993 ناقض حقوق بشر در جریان حمله به فرقه داودیه در آوریل 1993 در شهر وبکو در ایالت تگزاس و کشتن بیش از 82 نفر از پیروان این فرقه مسیحی و نقض حقوق بشر در زمان ریاست وی بر سازمان سیا در سال 2003 در افغانستان و عراق.



جلالی افزود: "جفری.دی.میلر" فرمانده زندان گوانتانامو از سال 2002 تا سال 2007 به اتهام نقض حقوق بشر، شکنجه و آزار زندانیان دریادار "جفری هربسول" فرمانده کنونی زندان گواشانامو به دلیل "ترلوم" در مشارکت و آزار زندانیان و نقض حقوق از سال 2010 ناخدا "ویلیام راجرز" فرمانده ناو "ونیسنی" امریکا در جریان حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سوم ژوئیه .1983



"دونالد رامسفیلد" وزیر دفاع امریکا از سال 2001 تا سال 2006 به اتهام کشتار مردم غیرنظامی، شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب گوانتانامو و "بگرام" و همچنین کشتار هزاران انسان بیگناه در افغانستان و عراق و حدود بیست نفر دیگر از مقامات امریکایی در این لیست هستند.



جلالی در پایان گفت: البته این لیست اولیه ما خواهد بود در لیست های بعدی افراد جنایت کار در فلسطین، لبنان، سودان وسایر کشورها نیز معرفی خواهند شد.



وی گفت: البته جنایات امریکا علیه ملت ایران از زمان کودتای 28 مرداد تاکنون ادامه دارد و اینها حمایت خواهد شد و کسانی که در این جنایات سهم داشتند در لیست قرار خواهند گرفت.



جلالی گفت: طرح تحریم مقامات امریکایی در کمیسیون باتفاق آرا تصویب شد و حتی یک نفر مخالف نداشت.



سخنگوی کمیسیون امنیت همچنین گفت: طرح یک فوریتی تشدید مجازات غیرمترددین به فلسطین اشغالی و اصلاح مواد 24 و 36 قانون گذرنامه مصوب 1351 که فوریت آن در مجلس تصویب شده بود کلیات آن در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید و جزئیات آن در جلسات بعدی بحث خواهد شد.

  • کد خبر : 48589
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار