خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/27 - 16:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بابایی کارنامی خبر داد

تصویب همزمان کلیات طرح و لایحه مجلس و دولت پیرامون مدیریت تعارض منافع

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از تلفیق طرح مجلس و لایحه دولت در خصوص مدیریت تعارض منافع و تصویب کلیات آن در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان دستورکار نشست امروز (یکشنبه 27مهرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی(اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت و چون با بند 10 اصل 3 قانون اساسی که به رعایت عدالت تاکید دارد، مغایرت داشت، همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس و دولت پیگیر طرح ساماندهی استخدام کلیه نیروهای فعال در دستگاه‌های دولتی هستند، اعضای این کمیسیون به طور موقت با مفاد آن مخالفت کردند و با این رویکرد طرح برای تعیین تکلیف در صحن فرستاده خواهد شد.



تصویب کلیات طرح مدیریت تعارض منافع در جهت تحقق مطالبات مردمی



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بررسی کلیات طرح مدیریت تعارض منافع(اصلی) از دیگر موضوعاتی بود که در دستورکار نشست امروز قرار داشت، چرا که یکی از مطالبات مردمی مبارزه با فساد است.



وی تصریح کرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ قانونی پیرامون تعارض منافع مصوب نشده و به تازگی هم دولت لایحه‌ای در این رابطه ارائه داده است و هم نمایندگان مجلس یازدهم طرح حاوی 27 ماده و تبصره را ارائه داده‌اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این نشست کلیات طرح و لایحه مذکور تلفیق و تصویب شد و جزییات آن در جلسات آتی با حضور مسئولان دستگاه قضایی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست معاون سازمان بازرسی کل کشور، نمایندگانی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306455
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار