خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/17 - 13:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در ادامه بررسی لایحه بودجه 90 صورت گرفت؛

تصویب هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از روشن شدن تکلیف سود سهام شرکت های غیردولتی که دولت در آنها کمتر از 50 درصد سهام دارد خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال 90 رقم سود سهام این شرکت‌ها مشخص و لحاظ خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir)، "محمدمهدی مفتح" در حاشیه جلسه علنی امروز  -17 فروردین ماه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران،  تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در ادامه نشست های خود درآمد پیشنهادی دولت را از سود سهام شرکت ملی نفت ایران بدون تغییر و با رقم 1030 میلیارد تومان به تصویب رساند که به این ترتیب دولت موظف است، این مقدار درآمد را در سال 90 به خزانه واریز کند.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: سود سهام شرکت ملی گاز نیز که با ارزش 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش بینی شده بود بدون تغییر تصویب شد.



وی ادامه داد: سود سهام شرکت‌های ملی نفت و گاز با احتساب معوقه سال های پیش تصویب شده است.



 



تصویب هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس



مفتح افزود: همچنین استفاده از حساب ذخیره ارزی تا سقف هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس در برابر زلزله به تصویب کمیسیون تلفیق رسید و این در حالی است که دولت در لایحه بودجه رقم 780 میلیارد تومان را به این منظور پیش بینی کرده بود.



وی توضیح داد: رقم پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه برای مقاوم سازی مدارس به طور کامل محقق نشد و با احتساب مابه التفاوت جذب نشده این ردیف در برنامه چهارم، رقم تصویب شده در کمیسیون تلفیق شاهد افزایش 220 میلیارد تومانی است.



 



روشن شدن تکلیف سود شرکت‌های غیردولتی مادر تخصصی



سخنگوی کمیسیون تلفیق با تاکید بر لزوم مشخص شدن میزان دقیق سود سهام شرکت هایی که دولت در آنها کمتر از 50 درصد سهام دارد، اظهار داشت: این شرکت ها که به عنوان شرکت های غیردولتی از آنها یاد می‌شود به دو دسته تقسیم می شوند.



به گفته این نماینده دسته اول شرکت های زیرمجموعه شرکت های غیردولتی که دولت در آن سهام دارد شرکت های مادر تخصصی یا هلدینگ هستند که با بررسی میزان سهام دولت در آنها در کمیسیون تلفیق قرار شد، سود آنها از طریق شرکت های مادر تخصصی که دولتی هستند به خزانه کشور واریز شود.



 



ردیف بودجه ای جدید برای سود دولت در شرکت‌های غیردولتی



وی همچنین با برشمردن شرکت های غیردولتی و غیرمادرتخصصی مثل بانک ها که سهام دولت در آنها در حدود 20 درصد است، ادامه داد: سود سهام این گونه شرکت ها با تدوین یک ردیف در ردیف های درآمدی بودجه در این لایحه لحاظ می شود. به این ترتیب که  با محاسبه دقیق سود این سهام از سوی معاونت نظارت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری، این رقم در ردیف مخصوص خود در بودجه سال 90 محاسبه می‌شود.



 



10 نشست تا گزارش نهایی کمیسیون تلفیق



عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد: کمیسیون تلفیق پس از برگزاری 10 نشست، گزارش نهایی خود را تحویل صحن علنی مجلس می دهد.

  • کد خبر : 42395
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار