خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/10/23 - 14:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
این هفته انجام می شود؛

تصویب نهایی طرح کاداستر در کمیسیون کشاورزی مجلس

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد دستور کار هفته جاری این کمیسیون گفت: این هفته مواد باقیمانده از طرح کاداستر بررسی شده و این طرح به تصویب نهایی کمیسیون کشاورزی می رسد.


بهرام بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در نشست هفته گذشته (سه شنبه 19 دی)کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بسیاری از مواد طرح کاداستر بررسی و با اعمال تغییراتی تصویب شد و قرار است این هفته با بررسی مواد باقیمانده تصویب طرح مذکور در کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون فرعی به پایان برسد.



نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: طرح کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف به استفاده از سامانه حدنگاری می کند.



وی با اشاره به جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در شامگاه سه شنبه (19 دی) تصریح کرد: اصلی ترین موضوع این جلسه بحث در مورد باقیمانده سموم دفع آفات گیاهی و کودها در محصولات کشاورزی بود.



وی با اشاره به ارائه گزارش مفصلی توسط مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این نشست گفت: در گزارش مذکور به این موضوع اشاره شده بود که نمونه گیری های گسترده وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که در 97 درصد محصولات کشاورزی از میزان باقیمانده سموم و کودها از سطح قابل قبولی برخوردار است و تنها در 3 درصد این محصولات باقیمانده بیش از حد مجاز سموم و کودها مشاهده می شود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بنا به اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این وزارتخانه بنا دارد با جایگزینی مواد دیگری به جای سموم و کودهای شیمیایی میزان باقیمانده در محصولات کشاورزی را به حداقل کاهش دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 92819
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار