خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/31 - 17:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نوروزی خبر داد:

تصویب طرح مجازات قماربازی در فضای مجازی در کمیسیون قضایی مجلس/ حبس و جزای نقدی در انتظار قماربازان

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تصویب طرح مجازات قماربازی در فضای مجازی در این کمیسیون و ارسال آن به هیات رئیسه خبر داد.

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از تصویب طرح مجازات قماربازی در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح دارای 8 ماده است که در نشست های گذشته کمیسیون تصویب و جزئیات آن هم پس از بحث و بررسی های صورت گرفته در نشست کمیسیون تصویب و به صحن علنی ارسال شد.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این مصوبه قماربازی در فضای مجازی حکم قماربازی در فضای حقیقی را دارد و مرتکبان آن به مجازات درجه 6 حبس و جزای نقدی و تمام کسانی که به هر نحوی در شرط‌ بندی دخیل باشند اموال و درآمد کسب شده  از این طریق مصادره و به مجازات درجه 6 محکوم می شوند.



نوروزی یادآور شد: همچنین گردانندگان و کسانی که سایت‌های شرط‌بندی را مدیریت کنند اگر مفسد فی الارض شناخته شوند به اعدام محکوم می‌شوند و در غیر این صورت به مجازات درجه پنج حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند؛ تمام کسانی که به سایت‌های شرط‌بندی به هر نحوی کمک کنند یا مکان‌هایی برای فعالیت‌ در اختیار آنها قرار دهند ضمن مصادره اموال و سودشان به مجازات درجه 6 محکوم می‌شوند البته ضابطینی که در جریان قماربازی قرار گیرند و در ارائه گزارش آن سهل انگاری کنند به مجازات انفصال از خدمت و جریمه نقدی محکوم می شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کلیات لایحه کاهش عناوین مجرمانه بررسی و تصویب شد البته طرح قضازدایی و کاهش عناوین مجرمانه هم در نشست اخیر مجلس مطرح و قرار شد طرح و لایحه در کمیته مورد نظر ادغام و به صحن علنی برای بررسی و تصویب ارائه شود.



وی ادامه داد: شورای نگهبان 10 ایراد به لوایح معاضدت قضایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران وهمچنین جمهوری فدرال روسیه و همچنین استرداد مجرمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال روسیه گرفت که ما آنها را نپذیرفتیم و به مصوبه خود اصرار کردیم و قرار شد موضوع در صحن علنی بررسی و در صورت موافقت نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 317902
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار