خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/02/17 - 17:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون اجتماعی صورت گرفت:

تصویب دو طرح حمایت از بیکاران و تسری کارمندان سازمان‌های پزشکی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ گفت: بررسی و تصویب دو طرح تسری فوق ‌‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی و قانونی و بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران از مهم‌ترین دستور کارهای کمیسیون اجتماعی به‌شمار می‌آید.


سیدعلی‌محمد موسوی‌مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستور کار نشست امروز ( یکشنبه 17 اردیبهشت ) کمیسیون اجتماعی مجلس٬ توضیح داد: یکی از دستور کارهای این کمیسیون بررسی طرح تسری فوق ‌‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی و قانونی و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بوده است.



نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی٬ درباره دستور کار دیگر کمیسیون اجتماعی٬ توضیح داد: بررسی طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضیان کار از دیگر دستور کارهای این کمیسیون به‌شمار می‌آید که هر دو این طرح‌ها در نشست امروز کمیسیون به تصویب رسید.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح تسری فوق ‌‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی و قانونی و طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضیان کار به‌علت نبود منابع مالی مناسب٬ افزود: خوشبختانه با حضور نماینده شورای نگهبان و با برنامه‌ریزی کمیسیون اجتماعی و تلفیق مجلس٬ منابع اعتباری خوبی برای این دو طرح  در نظر گرفته شده است.



این در حالی است که چندی پیش شورای نگهبان طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به‌علت افزایش هزینه عمومی  و نبود طریق جبران آن مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 73903
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار