خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/16 - 11:32
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سلیمی خبرداد:

تشکیل کارگروه آب در محلات و دلیجان

**نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی از ایجادکارگروه آب،درحوزه انتخابیه خود خبر داد و گفت: این کارگروه با مدیریت آبفای روستایی و آبفای شهری و مسئولان آب منطقه‌ای برای تسریع آبرسانی به روستاهای خشک و شهر محلات تشکیل شد.

"علیرضا سلیمی"در گفتگو با هفته‌نامه وقایع استان گفت: افزایش بهره‌وری از چاه‌های موجود، حفر 72 حلقه چاه جدید در منطقه، تعمیر سیستم آبرسانی در روستای باقرآباد و خورهه، جزو تصمیمات این کارگروه بوده است و همچنین روستای راوه نیز در حوزه آب مشکلات ویژه‌ای دارد که قرار شد به صورت ویژه به آن توجه شود و در سایر روستاهای محلات و دلیجان نیز با تشکیل این کارگروه مشکلات اولویت‌بندی شده و به آنها رسیدگی خواهد شد.

همچنین نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از بازدید وزیر نیرو، معاون وزیر راه و ترابری و معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران از حوزه انتخابیه خود خبر داد و گفت: طی این بازدیدها یک پست برق 240 کیلوواتی در محلات تأسیس شد.

وی افزود: این پست جدید برق تأثیر خوبی روی توسعه محلات و دلیجان خواهد گذاشت و با اتصال این ناحیه به شبکه برق سراسری قابلیت ایجاد طرح‌های بزرگ صنعتی که انرژی‌بر هستند را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: ساخت این پست 19 ماه طول کشید و 300هزار میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت یک پست دیگر در دلیجان و یک پست در نیم‌ور و پست دیگری در دودهک در این بازدید وزیر نیرو از منطقه بسته شد و همچنین قرارداد پروژه انتقال آب به دلیجان، نیم‌ور و سایر روستاهای در مسیر آن نیز قرار شد صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر به شهر نراق سرکشی کرده و در شهرهای نیم‌ور و دلیجان ملاقات مردمی داشتم و به صورت حضوری در جریان مشکلات مردم قرار گرفتم و آنها را به نهادهای مربوط برای حل مشکلاتشان ارجاع دادم.

سلیمی همچنین از تشکیل جلسه‌ای مربوط به مشکل معدن خبر داد و گفت: مردم منطقه نسبت به واگذاری این معدن به فرد غیربومی معترض بودند که طی جلساتی که با مسئولان منطقه داشتیم به نتایج خوبی رسیدیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به تحرکات اخیر مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس گفت: شاهد این بودیم که آمریکا با 47 رأی در مجلس سنای خود قصد داشت دستور حمله اسرائیل به ایران را صادر کند و از طرفی انگلیس تهمت قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را مطرح کرد و اسرائیل نیز با مانورهای نظامی که می‌دهد درصدد ایجاد جنگ روانی با ایران است.

سلیمی گفت: درخصوص شرارت‌های این سه کشور، در مرحله اول بحث هسته‌ای ایران برای آمریکا و کشورهای اروپایی بهانه‌ای برای ستیز است وگرنه مشکل این کشورها با ایران مربوط به منافع اقتصادی و سیاسی آنهاست.

وی ادامه داد: توانمندی ویژه‌ای که ایران در امور اقتصادی و سیاسی پیدا کرده است، برای آنها یک تهدید محسوب می‌شود و دشمنی‌های آنها به دلیل پیشرفت فزاینده‌ ایران در امور مختلف است و برای اینکه با دست پر بر سر میز مذاکره بیایند و بتوانند روند رابطه را مدیریت کنند برنامه هسته‌ای ایران را دستاویزی قرار داده‌اند و تحریم برای آنها یک تاکتیک در همین راستا محسوب می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: آمریکا برای وادار کردن ایران به مذاکره روش چماق و هویج را در پیش گرفته‌ است تا به بهانه‌ انرژی هسته‌ای جنگ روانی راه بیندازد تا اهداف اقتصادی و سیاسی خودش را پیش ببرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که گرچه کانادا و برخی کشورهای آمریکایی کورکورانه به دنبال سیاست‌های آن راه افتاده‌اند اما باید بدانند قطعاً شکست خواهند خورد، چون کشورهای دنباله‌روی آمریکا نیز نمی‌توانند تا مدت‌ طولانی از بازار اقتصادی ایران چشم‌پوشی کرده و موقعیت سیاسی خود را با ایران به مخاطره بیندازند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها قبلاً نیز از چنین روش‌هایی استفاده کرده بودند. تحریم‌هایی که اعمال می‌شود فقط متوجه دولت است به طوری که ملت ایران را نادیده می‌گیرند و متوجه این موضوع نیستند که نمی‌توان یک ملت را تحریم کرد و ابزار تحریم مثل شمشیر زنگ‌زده‌ای می‌ماند که نمی‌تواند اراده ملی یک کشور را متزلزل کند.

سلیمی همچنین به سناریوی پیچیده‌ای که درخصوص حزب‌الله به عنوان شریک استراتژیک ایران پیاده شد اشاره کرد و گفت: شاهد این بودیم که غرب می‌خواست با نسبت دادن قتل رفیق حریری به حزب‌الله لبنان، سوریه را با خود همراه کند و آرامش لبنان را از بین ببرند که با فراست سیدحسن نصرالله جلوی این دسیسه گرفته شد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس همچنین به دو فتوای مهم دو تن از مراجع ایران، آیت‌الله سیستانی و مکارم شیرازی اشاره کرد و گفت: فتوای اینکه در مسائل حکومتی تبعیت از مقام رهبری واجب است و حتی مراجع حکومتی باید از ایشان تقلید کنند، مثل آب سردی به دسیسه‌های استکبار بود.

  • کد خبر : 24194
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار