خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/05 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به دولت پیشنهاد کرد:

تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای حل معضلات اجتماعی

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: همان‌طور که دولت‌ها به مسئله عمران و آبادانی کشور توجه دارند، اگر از پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی غافل شوند در دراز مدت آسیب‌های جدی خواهیم دید.

"نصرالله ترابی‌قهفرخی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار داشت: با وجود زحماتی که وزارت‌خانه‌های کار و امور اجتماعی و رفاه در راه حل مسائل اجتماعی می‌کشند؛ متاسفانه مشکلات همچنان پا برجا است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، به عدم رعایت برخی قوانین از سوی دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: نگرانی‌های زیادی در مورد امتناع برخی از دستگاه‌ها از قوانین اجتماعی وجود دارد؛ عدم رعایت قانون جامع معلولین، بحث سهمیه استخدام، روان‌سازی حرکت و بهینه‌سازی معابر برای معلولان، نمونه‌ای از عدم اجرای قوانین است.

وی با تاکید بر اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل فرار از خانه، طلاق و اعتیاد بسیاری از خانواده‌ها را آزار می‌دهد، گفت: متاسفانه میزان طلاق روز به روز در حال افزایش است و دستگاه‌های ذیربط هرچه سریعتر باید برای حل این معضل اقدام کنند و اگر خلاء قانونی در این رابطه وجود دارد آن را طی لایحه‌ای به مجلس ارائه کنند.

ترابی‌قهفرخی تصریح کرد: در بحث اشتغال نیز، یکی از بحران‌ها اشتغال فارغ‌التحصیلان و زنان است که روز به روز تقاضا برای کار از سوی این اقشار بیشتر می‌شود، به همین علت رسیدگی و اهتمام نسبت به این موضوع احساس می‌شود.

وی معضلات اجتماعی را زمینه‌ساز بحران‌های بزرگ در کشور دانست و افزود: با یک نگاه جدی از سوی دستگاه‌های ذیربط و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه حل مسائل اجتماعی، می‌توان کمک زیادی به جامعه و مشکلات آن کرد.

به گفته ترابی با توجه به اینکه دولت به دنبال رفع معضلات اجتماعی است؛ باز هم این بخش به عنوان یک عامل مهم و حساس به اهتمام و عنایت بیشتری نیاز دارد.    

  • کد خبر : 26048
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار