خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 19:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

تشکیل شورای عالی معادن تصویب شد

**نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون معادن در دستور کا رکمیسیون صنایع و معادن قرار داشت، گفت: ماده 12 لایحه اصلاح قانون معادن که در خصوص تشکیل شورای عالی معادن بود به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

"سید شریف حسینی" عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: با تصویب ماده 12 لایحه اصلاح قانون معادن، از این پس شورای عالی معادن با 9 عضو تشکیل خواهد شد.

وی به اعضای این شورا اشاره کرد و گفت: وزیر صنایع یا معاون معدن وزیر، به عنوان رییس عضو شورای عالی معادن خواهد شد.

حسینی افزود: همچنین یک قاضی عالی رتبه، رییس سازمان زمین شناسی یا نماینده تام الاختیار این سازمان،  یک متخصص امور معادن به معرفی شورای عالی نظام مهندسی، دو بهره بردار معدن با تجربه به معرفی بخش خصوصی، رییس سازمان جنگلداری یا نماینده تام الاختیار این سازمان و مدیر حقوقی یا مشاوره وزیر صنایع اعضای دیگر شورای عالی معادن خواهند بود.

وی تاکید کرد: در شورای عالی معادن، نماینده مجلس به عنوان عضو شورا دیده نشده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در جلسه قبل از تعطیلات مجلس 4 ماده لایحه اصلاح قانون معادن در کمیسیون بررسی و تصویب شده است، تصریح کرد: تمام وقت امروز کمیسیون صنایع و معادن به بررسی باقی این لایحه اختصاص یافت و نمایندگان از ماده 5 تا ماده 12 لایحه را مورد بررسی قرار دادند.

لایحه قانون اصلاح معادن با 30 ماده از سوی دولت به مجلس ارسال شده است.

  • کد خبر : 28213
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار