خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/17 - 18:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدی در گفت‌وگو با خانه ملت:

تشکیل ستاد بحران در استان کردستان

**رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ستاد بحران به منظور کنترل آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های کردستان با هدف جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مردمی در مرکز استان و شهرستان‌های مریوان و سرو فعال شده است.

"اقبال محمدی" نماینده مریوان و سروآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کردستان و با بیان اینکه نابودی جنگل‌ها برابر با مرگ انسان‌ها است، گفت: باتوجه به وضعیت بارندگی بهار 89 و بهبود وضعیت پوشش گیاهی زیر اشکوب جنگل‌ها و روند افزایشی دمای استان کردستان در تابستان جاری، تاکنون بالغ بر 214 فقره آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی در جنگل‌های کردستان به‌خصوص شهرستان‌های مریوان و سروآباد رخ داده است.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها منجر به سوختن حدود شش هزار هکتار از جنگل و مرتعی حوزه انتخابیه‌ام شده که خسارتی جبران‌ناپذیر به بار آورده است. همچنین منجر به نابودی محیط زیست منطقه شده که زنگ خطری برای مسئولان است.

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد:  براساس پیگیری‌های به‌عمل آمده در نشست‌های حضوری و پیگیری‌های تلفنی و همچنین مکاتبات انجام شده، تشکیل ستاد بحران و جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مردمی پیشنهاد گردید که خوشبختانه این ستاد با پیگیری‌های اینجانب و استاندار در مرکز استان و شهرستان‌های مریوان و سروآباد زیر نظر فرمانداران فعال شده است.

 محمدی تصریح کرد: از سلاجقه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست گردید تا 2 فروند هلی‌کوپتر مجهز به سیستم اطفای حریق به استان اختصاص داده شود تا همراه با مشارکت مردمی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان کنترل شود که در حال حاضر این 2 هلی‌کوپتر اخصاص داده شد.

  • کد خبر : 24362
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار