خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/01/20 - 18:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش و دانشگاه آزاد در سال 91

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس جدید دانشگاه آزاد در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون طی گزارش‌هایی در جریان برنامه‌ها و اولویت‌های این دو نهاد قرار گرفتند.


سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در تشریح جزئیات جلسه امروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: جلسه امروز این کمیسیون با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش‌وپرورش و فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.



نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه را در سال 91 تشریح کرد و در مورد اقدامات وزارت آموزش و پرورش در ایام نوروز نیز برای اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش مبسوطی را ارائه کرد.



وی افزود: مدارس کشور در ایام نوروز میزبان 840 هزار خانوار بوده‌اند و این وزارتخانه در روزهای عید بسیار فعال بوده است  و در همین راستا آقای حاجی بابایی شخصا با 28 رئیس آموزش و پرورش در استان‌های کشور دیدار داشته و برنامه‌های عملیاتی آنها در سال 91 را بررسی کرده است.



این نماینده مردم در مجلس هشتم ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش بر اساس برنامه پنجم توسعه؛ عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه امور پرورشی و تربیت‌بدنی دانش‌آموزان، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(همان هوشمند سازی مدارس) و تعلیم، تربیت و به‌سازی منابع انسانی است که بر طبق برش یک‌ساله از برنامه پنج‌ساله توسعه تنظیم شده است.



نصیری قیداری گفت: برای به نتیجه رسیدن این موارد، این وزارتخانه نیازمند اعتبارات کافی است که این مساله همکاری دولت و مجلس را می‌طلبد.



عضو هیأت ‌رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس بیان کرد: بخش دوم جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به معارفه فرهاد دانشجو رئیس جدید دانشگاه آزاد اختصاص داشت. آقای دانشجو در این جلسه برنامه‌های این دانشگاه را در سال 91 تشریح کرد و بر توسعه کیفی آموزشی و علمی در کنار توسعه کمی تاکید فراوان داشت.



وی اضافه کرد: در این جلسه، رئیس دانشگاه آزاد از خدمات مدیران قبلی این دانشگاه از جمله‌ آیت‌الله اکبرهاشمی رفسنجانی و دکتر عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد، که به دستور امام(ره) تشکیل شده و از حمایت‌های مقام معظم رهبری برخوردار بوده‌است، تقدیر و تشکر کرد.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: اعضای این کمیسیون از رئیس جدید خواستند که دانشگاه آزاد منابع مالی مستقل برای خود تعریف کند تا کیفیت علمی و آموزشی در این دانشگاه افزایش پیدا کند و همچنین نمایندگان تاکید داشتند دولت نیز باید از این دانشگاه حمایت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 71971
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار