خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/01 - 16:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فلاحت‌پیشه با انتقاد از تاخیر در اجرای قانون مجلس خواستار شد

تسریع در شناسایی آسیب دیدگان شیمیایی

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم اجرایی شدن طرح شناسایی آسیب دیدگان شیمیایی مناطق مسکونی انتقاد کرد.

"حشمت اله فلاحت پیشه" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: طرح شناسایی آسیب‌دیدگان مناطق مسکونی برای شناسایی و خدمات‌رسانی به آن دسته از جانبازان شیمیایی ارائه شد که به دلیل ناتوانی در مستندسازی آسیب‌ها و مشکلات که در ارتباط با حملات شیمیایی رژیم بعث در دوران دفاع مقدس متحمل شده‌اند، از حقوق خویش محروم ماندند.

نماینده مردم اسلام ابادغرب،کرند و دالاهو با یادآور شدن اینکه متاسفانه در زمان جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق بارها برخی مناطق مسکونی کشور از جمله سردشت و روستاهای زرده، کرند، نسار و دیره گیلانغربف روستاهای مریوان و پیرانشهر و... را مورد آماج شیمیایی خود قرار داد، متذکر شد: در اثر این بمباران‌ها بسیاری از مردم این روستاها و شهر آسیب فراوانی دیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در ان زمان برخی از این آسیب‌دیدگان به دلیل صعب العبور بودن راه و بسیاری به دلیل عدم تشکیل پرونده به لحاظ شرایط ویژه منطقه نتوانستند مدارکی را به بنیاد شهید و ایثارگران ارائه دهند و در حالیکه از بیماری‌های بسیار وخیمی از جمله سرطان‌های خون، ریه و پوست رنج می‌بردندف هیچ در صد جانبازی به آنان تعلق نگرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآورشد: برخی ازمردم این مناطق دچار "آسیب شیمیایی محیط " شده‌اند که شناسایی این مناطق به عنوان منطقه آسیب‌دیده در تمام دنیا یکی از حقوق اصلی مردمان این مناطق به شمار می‌آید.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب، کرند و دالاهو با انتقاد از عدم اجرای قانون مصوب مجلس برای شناسایی آسیب دیدگان و جانبازان شیمیایی مناطق مسکونی، تاکید کرد: کسانی که مانع از اجرای مصوبه قانونی مجلس در خصوص می‌شوند یا از قانون بی‌اطلاع هستند یا مخالف پیگیری و رفع محرومیت و درمان کردن این آسیب دیدگان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما نمایندگان مردم در خانه ملت بر اساس سوگندی که خورده‌ایم تا رفع محرومیت و درمان قطعی این محرومان به پیگیری حقوق آنها ادامه می‌دهیم. 

  • کد خبر : 29881
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار