خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/29 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در صورت تعلل بیشتر دولت صورت خواهد گرفت؛

تدوین طرح جامع رسانه‌ها از سوی کمیسیون فرهنگی

نایب رئیس کمیته رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی، ضمن اظهار تاسف از تاخیر دولت در ارائه لایحه جامع رسانه‌ها گفت: در صورت تاخیر بیش از حد دولت، کمیسیون فرهنگی طرح جامع رسانه ها را تدوین می کند.


"بیژن نوباوه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص لایحع جامع رسانه‌ها که قرار بود از سوی دولت به مجلس تقدیم شود، اظهار کرد: متاسفانه دولت که وظیفه تدوین و تقدیم این لایحه را به مجلس داشت، هنوز آن را به مجلس ارائه نکرده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، افزود: حتی پیش‌نویس این لایحه را که ما تلاش زیادی کردیم که هر چه زودتر از سوی دولت به مجلس بیاید، نیامده است و ما از این موضوع متاسفیم.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، قانون جامع رسانه‌ها را قانون مهمی در کشور دانست و تصریح کرد: اگر دولت در ارائه لایحه جامع رسانه‌ها بیش از این تعلل کند، کمیسیون فرهنگی و مجلس درصدد هستند که خودشان به تدوین این لایحه مبادرت ورزند.



طبق ماده 11 فصل یک برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است به منظور ساماندهی فضای رسانهای کشور، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه و جرائم و ناهنجاریهای رسانهای و فراهم آوردن زمینه بهره برداری حداکثری از ظرفیت رسانه‏ای اقداماتی را انجام دهد.



این اقدامات شامل تدوین لایحه نظام جامع رسانهها میشود که باید حداکثر تا پایان سه ماه اول سال نخست برنامه انجام شده و رویکرد آن باید تسهیل فعالیتهای بخش غیر دولتی باشد.

  • کد خبر : 38387
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار