خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/08/17 - 19:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
طلا خبر داد:

تدوین سند جامع مبارزه با اعتیاد در پایتخت تا بیست روز آینده

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران از تدوین سند جامع مبارزه با مواد مخدر از سوی این مجمع و با محوریت استانداری تهران خبر داد.


حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ بااشاره به نشست عصر امروز چهارشنبه هفدهم آبان مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: در این نشست نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط و تصمیم گیر حضور داشتند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه در این نشست، به طور عمده درباره معضل اعتیاد در پایتخت بحث و تبادل نظر شد، افزود: رئیس سازمان اطلاعات تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، معاون سیاسی - امنیتی استانداری، یکی از معاونان دادستان تهران، قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، مسئول سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و دو تن از مدیران شهرداری تهران در این نشست حضور داشتند.



دبیر مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: این نشست در پی دیدار نمایندگان تهران با مسئولان ناجا در هفته نیروی انتظامی برای بررسی معضل اعتیاد و همچنین بازدید نمایندگان از جمع‌آوری و مراکز نگهداری معتادان برگزار شد. ضمن اینکه در این جلسه، طرح جمع‌آوری معتادان پایتخت در پارک هرندی تهران نیز بررسی شد.



وی ادامه داد: از آنجا که پایتخت نیازمند داشتن امنیت کافی است،‌ بنابراین در جلسه امروز این مجمع، مقرر شد کمیسیون ذی‌ربط در استانداری تهران با نظارت مجمع نمایندگان استان تهران، ظرف پانزده تا بیست روز آینده سند جامع ارتقاء امنیت اجتماعی در حوزه اعتیاد را تدوین کند.



نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در این سند باید ضمن تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای مبارزه با اعتیاد، سهم هر دستگاه و امکانات و نیازهای آنها در حوزه مقابله با این معضل نیز مشخص شود.



طلا با بیان اینکه کمیسیون مربوطه استانداری تهران، در صورت لزوم برای پیگیری مأموریت خود برای تدوین سند جامع با وزرای دادگستری و بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز رایزنی خواهد داشت، گفت: در این جلسه هیچ تصمیمی درباره جدایی ری از تهران گرفته نشد و نظر مجمع، همانی است که قبلا گفته شده است.



وی افزود: مجمع نمایندگان تهران با هماهنگی با کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، به استانداری تهران توصیه کرده است تا کار انتخاب شهردار ری را تا زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به تأخیر بیندازد تا از تنش‌های احتمالی جلوگیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 87560
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار