خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/06 - 11:58
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
میرخلیلی خبر داد

تدابیر وزارت نیرو برای رفع مشکل آب میناب، رودان، سیریک و جاسک

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکل آب میناب، رودان، سیریک و جاسک گفت: مسئولان برای رفع این مشکلات تدابیری اندیشیدند که امیدواریم به‌زودی بخشی از این مشکلات رفع گردد.

"سیدعلی میرخلیلی" نماینده میناب، رودان، سیریک و جاسک در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار نشریه صبح ساحل با اشاره به مشکل آب شرب در استان هرمزگان به‌خصوص در شهرهای میناب، رودان، سیریک و جاسک گفت: چندی پیش از مجید نامجو وزیر نیرو درخصوص این مشکلات سؤال کردم که سؤال به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارجاع و وزیر در جلسه کمیسیون حاضر شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا مسئولان وزارت نیرو بازدیدی از منطقه و این شهرها داشته و از نزدیک ضمن مشاهده مشکلات راهکارهای رفع آن‌را ارائه کنند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر قادری مشاور وزیر نیرو هفته گذشته جهت بررسی این مشکلات در شهرهای مذکور حضور یافت، افزود: جلسه‌ای با حضور مدیران آب و فاضلاب استانی و شهرستانی برگزار شد که در این جلسه مشکلات آب شرب و آب کشاورزی و کمبود و بی‌آبی برخی مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرخلیلی تأکید کرد: مسئولان وزارت نیرو و دکتر قادری قول مساعد دادند تا با پیگیری‌های لازم بخشی از این مشکلات رفع گردد و ما امیدواریم تا تصمیمات خوب و راهگشایی در این زمینه اتخاذ گردد و به زودی شاهد خوشحالی مردم این شهرها باشیم.

رفع مشکل آب سیریک

نماینده میناب، رودان، سیریک و جاسک در مجلس اضافه کرد: در شهرستان سیریک دستگاه‌های آب شیرین کن وجود دارد و آب دریا را شیرین می‌کند که قرار شد تا با استفاده از امکانات جدید، مقدار آبهای شیرین افزایش یابد و بخشی از آب شرب به روستاها منتقل شود. میرخلیلی تصریح کرد: به‌زودی برخی از روستاهای شهرستان سیریک و بخش مرکزی جاسک شاهد کاهش مشکلات آب شرب خواهند بود.

حفر چاههای عمیق برای تأمین آب شرب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارائه شده برای رفع مشکل آب شرب حفر چاه‌های عمیق در این مناطق بود، گفت: در همین راستا قرار است چاه‌های عمیق حفر گردد که این اقدام تا حدود زیادی در جهت رفع مشکل کمک‌کننده خواهد بود.

میرخلیلی از تخصص اعتبار برای تقویت «مجتمع آبرسانی سورک» خبر داد و اظهار داشت: اگرچه این مجتمع به روستاها آبرسانی می‌کند اما قرار شد با تخصیص اعتبار ظرفیت آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه گاهی تا 60 روز مردم روستاهای سیریک و جاسک از نعمت آب بی‌بهره هستند، گفت: بعد از این انتظار طولانی لوله‌های آب تنها برای یک روز باز می‌شوند که امیدواریم با پیگیری مسئولان این مشکلات تا حدود زیادی رفع گردد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی به مشکل آب شرب مردم بشاگرد اشاره کرد و افزود: روستاهای بشاگرد خیلی پراکنده هستند که همین پراکندگی تأمین آب شرب را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

میرخلیلی تأمین آب از «سد جگین» را یکی از راهکارهای رفع مشکل آب این منطقه ذکر کرد و گفت: این سد بین بشاگرد و جاسک قرار دارد. از آب این سد هم مردم بشاگرد می‌توانند استفاده کنند و هم مردم جاسک که ما امیدواریم با انتقال آب به روستاهای بشاگرد مشکل مردم این مناطق هم حل گردد.

تقدیر و تشکر از مدیرعامل جدید آب منطقهای هرمزگان

وی با تقدیر و تشکر از زحمات مهندس زیرراهی مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: ایشان با تلاش‌هایی که داشتند آب کشاورزی برای مردم میناب فراهم شد و در حال حاضر کشاورزان به کشت هندوانه مشغول شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده میناب، رودان، سیریک و جاسک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و فراهم کردن امکانات در جهت بهره‌وری از توانایی‌های استان گام‌های بلندی برداشت و به این نکته توجه کرد که اگر بتوان درست فکر کرد و نحوه بهره‌برداری از ثروت‌های خدادادی را درست تشخیص داد، آن وقت هم می‌توان به مردم خدمت کرد و هم می‌توان به کشور و نظام.

بازدید از شهرهای میناب، رودان، سیریک و جاسک و رسیدگی به مشکلات آنان

میرخلیلی با اشاره به تعطیلی مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته گفت: مجلس به خاطر سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تعطیل بود و اینجانب هم در همین راستا به نقاط مختلف حوزه‌های انتخابیه رفتم و با مردم و مسئولان گفت‌وگو کردم.

وی با بیان اینکه بازدید از بیمارستان دوم میناب مهمترین و با اولویت‌ترین تقاضای مردم و مسئولان این شهرستان است، افزود: احداث بیمارستان دوم در میناب از مصوبات استانی هیأت دولت است که متأسفانه هنوز احداث نشده و تقاضای ما از مسئولان این است تا با تخصیص اعتبار هرچه سریعتر این بیمارستان احدات شود.

 عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در میناب تنها یک بیمارستان وجود دارد، گفت: با احداث بیمارستان دوم بخشی از مشکلات مردم حل خواهد شد و سطح بهداشت و درمان شهرستان ارتقا می‌یابد.

میرخلیلی گفت: در شهرستان رودان نیز بیمارستانی در حال احداث بود که بخشی از کارها انجام شده اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار پروژه نیمه‌کاره رها شد و تقاضای مسئولان این است که با تخصص اعتبار این بیمارستان هرچه سریعتر به بهره‌برداری
برسد.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم شهرستان رودان خواستار احداث دانشکده پرستاری در این شهرستان هستند، گفت: همچنین دانشکده پزشکی در شهرستان میناب باید احداث شود چرا که این شهرستان هم قابلیت لازم را دارد و هم ظرفیت لازم را.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه ما نمایندگان خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان است و ما سعی می‌کنیم که همواره در راستای خدمت به مردم در بین آنان باشیم.

میرخلیلی تصریح کرد: اینجانب به‌عنوان یک نماینده مجلس با مسئولان وزارت نیرو و بهداشت و درمان و دیگر مسئولان جهت رفع این مشکلات رایزنی‌های لازم را انجام خواهم داد که امیدوارم خبرهای خوشی برای مردم استان به‌خصوص این شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد تلقی اینکه دولت توجه کمتری به مناطق شرقی هرمزگان داشته به تدریج از بین رفته است اما بیش از هر زمانی دیگری نیاز به فعالیت و توسعه و آبادانی مناطق محروم کشورمان داریم.

  • کد خبر : 30255
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار