خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/04 - 19:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بررسی سه پرونده در جلسه امروز کمیسیون اصل 90

تخلفی در اجرای طرح آتیه مهر صورت نگرفته است

دبیر کمیسیون اصل نودم قانون اساسی از رسیدگی به برخی تخلف‌های دولت در جلسه بعد از ظهر امروز این کمیسیون خبر داد.


"غلامرضا اسدالهی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، گفت: در جلسه بعد از ظهر امروز – 4 مرداد ماه - کمیسیون اصل 90 رسیدگی به برخی تخلفات دولت در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفت.



نماینده تربت­جام و تایباد بررسی تخلف در اجرای طرح "آتیه مهر" را از موارد مورد بررسی درجلسه امروز عنوان کرد و افزود: گزارش­هایی مبنی بر تخلفات صورت گرفته در واریز و برداشت مبلغ یک میلیون تومان به حساب کودکان تازه متولد شده وجود داشت که پس از بررسی و با توضیحات مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حاضر در جلسه، مشخص شد تخلفی از سوی دولت صورت نگرفته است.



اسدالهی ادامه داد: در این طرح قرار بر این بوده که بخشی از مبلغ واریزی به حساب کودکان، از طرف دولت و بخشی دیگر از سوی بانک ملی پرداخت شود که بانک ملی مبلغ موظفی خود را واریز اما دولت به دلیل کمبود اعتبار مبلغی واریز نکرده است، به همین دلیل بانک هم مبلغ واریزی را به حساب خود برگشت زده است.



وی ادامه داد: چون مبلغی از سوی دولت واریز نشده و در نهایت برداشتی هم انجام نشده بنابراین تخلفی از سوی دولت انجام نگرفته است.



عضو کمیسیون اصل نود به بررسی پرونده دیگری مبنی بر ارائه نکردن به موقع لایحه بودجه سال 1390 به مجلس  در جلسه امروز کمیسیون اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت در پاسخ به این تخلف، به موضوع تاخیر در ابلاغ برنامه پنجم توسعه از سوی مجلس به دولت اشاره کردند که قرار شد برای بررسی بیشتر مدارکی از سوی دولت به کمیسیون ارئه شود.



اسدالهی تخلف واریز نشدن یک میلیارد دلار از درامدهای نفتی به خزانه ملی گزارش شده در تفریغ بودجه سال 1385 را از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون ذکر کرد و افزود: در این مورد هم توضیحاتی از سوی نمایندگان دولت ارائه شد اما نتیجه گیری نهایی برای قرائت در صحن علنی به پس از بررسی مدارک بیشتری که از سوی دولت ارائه می‌شود، موکول شد.

  • کد خبر : 54996
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار