خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/04 - 17:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه کمیسیون بهداشت با حضور مسئولان دولتی مطرح شد؛

تاکید بر ارتقای کیفیت داروهای تولید شده در داخل کشور

در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، که با حضور دو تن از معاونان رییس جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی برگزار شد، بر ارتقای کیفیت داروهای داخلی و همچنین تعیین قیمت مناسب داروی مصرفی که به دست مردم می‌رسد، تاکید شد.


"اکبر رنجبرزاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، اظهار کرد: در جلسه امروز - سه‌شنبه 4 مداد ماه - کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت دارو در کشور و داروهای وارداتی به خصوص از کشور آرژانتین گزارشی را ارائه کرد که مورد تایید اعضای کمیسیون نیز قرار گرفت.



نماینده مردم اسدآباد در مجلس، در تشریح جزییات گزارش ارائه شده از سوی معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، گفت: در این گزارش بر ضرورت تقویت تولیدکنندگان داخلی دارو و توسعه صنعت داروسازی تاکید و مقرر شد واردات دارو به طریقی صورت بگیرد که تولیدکنندگان داخلی تحت فشار قرار نگیرند.



وی در ادامه افزود: باید واردات دارو به گونه‌‌ای باشد که آسیبی به تولیدکنندگان داخلی نرسد و از سوی دیگر هم کیفیت داروهای داخلی بالا برود و هم قیمتی داروی مصرفی که به دست مردم می‌رسد، مناسب باشد.



رییس فراکسیون مبارزه با دخانیات در مجلس، با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون متبوعش که در رابطه با  سهم حوزه سلامت از مازاد درآمدنفتی بود، تصریح کرد: آقای "رحیم ممبینی" معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری گزارشی درباره تخصیص‌های بودجه در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرد که بر اساس آن، 45 درصد به بخش عمرانی حوزه بهداشت برای 6 ماهه نخست سال اختصاص داده شده است.



رنجبرزاده گفت: طبق گزارشی که آقای ممبینی ارائه کرد، 153 میلیارد تومان یارانه نیز به حوزه بهداشت و درمان تخصیص یافته و همچنین اعتبارهای خوبی برای درمان بیماری‌های صعب‌الاعلاج در نظر گرفته شده است؛ اما 3 هزار میلیارد تومان که قرار بود از مازاد درآمد نفتی به این بخش اختصاص داده شود، باید از ناحیه بانک مرکزی پیگیری شود.



به گفته نایب رییس دوم کمیسیون بهداشت و درمان، اختصاص  3 هزار میلیارد تومان از مازاد درآمد نفتی به بخش بهداشت کمک زیادی به تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه می‌کند و همچنین از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم می‌کاهد.



وی همچنین افزود: "مرضیه وحید دستجردی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که قرار بود برای پاسخگویی به سئوال‌های 8 نفر از نمایندگان در کمیسیون حاضر شود، نیامد و سوال‌ها نمایندگان نیز بدون پاسخ ماند.

  • کد خبر : 54984
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار