خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/06 - 09:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تامین شغل مهمترین مساله سیستم آموزشی کشور است

**نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مهم‌ترین مشکل سیستم آموزشی کشور را عدم ارائه مهارت‌های عملی در مدارس و دانشگاه‌ها و در نتیجه بیکاری آنها پس از فراغت از تحصیل دانست.

"غلامحسین مسعودی‌ریحان"  در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه برخی از مسائل انگیزه‌ یادگیری و تحصیل را در فرد از بین می‌برد، اظهار داشت: زمانی که دانشجویی پس از صرف هزینه‌ و تلاش زیاد، پس از فارغ‌التحصیلی به کاری اشتغال ندارد؛ تحصیل چه سودی می‌تواند داشته باشد؟

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، با تاکید بر اینکه همه مسئولان رده بالای دولتی و مجلس باید این معضل را برطرف کنند، گفت: دولت بر اساس ماده 28 قانون اساسی موظف است برای همه کسانی که جویای کار هستند این امکان را فراهم کند. اگر دولت مسئول اشتغال و بیکاری جوانان نیست پس کدام نهاد و سازمانی این مسئولیت را بر عهده دارد.

مسعودی‌ریحان افزود: متاسفانه در مدارس و دانشگاه‌های ما، تنها به آموزش مباحث نظری اکتفا می‌شود، در صورتی که مراکز آموزشی باید مهارت‌ها را بیاموزند و کیفیت تعلیم و تربیت را ارتقا دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، به بازنشسته کردن اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا نیروی انسانی به عنوان منابع ثروت تلقی ‌می‌شوند، در واقع افراد کارآمد و باتجربه به مثابه اندوخته مملکت به شمار می‌رود که تا آخرین نفس از آنها استفاده می‌کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما این‌گونه نیست و همین امر باعث افت کیفی آموزش در دانشگاه‌ها شده‌است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر را یکی از شاخص‌های توسعه دانست و افزود: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت‌های توسعه باید نیرویی تربیت کنند که به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت هدایت کنند.

  • کد خبر : 28321
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار