خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/03 - 17:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون سیاست شوراها و امور داخلی:

تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون شوراها تصویب شد

**عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب نهایی طرح تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر در این کمیسیون خبر داد.

"عفت شریعتی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه مصوبه نهایی کمیسیون نسبت به طرح اولیه اصلاحاتی داشت، گفت: در جلسه امروز طرح تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر که چند هفته پیش بررسی آن در کمیسیون شروع شده بود تصویب شد و نوبت برای طرح در صحن علنی قرار گرفت.

وی افزود: طبق این طرح رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر به مدت 3 سال از سوی مقام معظم رهبری منصوب می شود و سپس شورایی به منظور هماهنگی و مشورت زیر نظر رئیس سازمان تشکیل خواهد شد.

نماینده مشهد و کلات در مورد اعضای شورای مذکور تصریح کرد: یکی از معاونین رئیس جمهور به انتخاب رئیس جمهور، یکی از معاونین رئیس قوه قضائیه به انتخاب رئیس قوه، وزرای کشور، ارشاد و فرهنگ اسلامی، آموزش و پرورش، وزش و جوانان، علوم و تحقیقات و فناوری، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک نماینده از شورای عالی مدیریت حوزه علمیه، 3 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های فرهنگی، شوراها و امور داخلی و آموزش و تحقیقات به انتخاب مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس سازمان صدا و سیما، مسئول امور زنان ریاست جمهوری، امور مساجد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعضای این شورا هستند.

وی اضافه کرد: این تشکیلات برای استان‌ها در نظر گرفته نشده بود که شاکله آن نیز مشخص شد که در آنجا از نمایندگان مجامع استانی مجلس شورای اسلامی هم عضو هستند. ضمن آنکه سازمان در استان ها و شهرستان ها دارای ادارات کل، اداره و در صورت ضرورت برای شهرهای کوچک دارای واحد خواهد بود.

این نماینده مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: در طول این چند هفته شورای نگهبان، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی پیشنهادهای کارشناسی خوبی را به کمیسیون ارائه دادند.

  • کد خبر : 36353
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار