خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/20 - 17:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده دامغان:

تأسیس وزارت ورزش و جوانان به شکوفایی ورزش کمک می‌کند

**تأسیس وزارت ورزش و جوانان می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی ورزش و همچنین زمینه درخشش ورزشکاران ایران در عرصه جهانی را فراهم کند.

"حسن ملک‌محمدی" نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هفته نامه کویر ضمن بیان این مطلب، درباره کلیات طرح تبدیل سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان که چندی پیش به تصویب مجلس رسید، گفت: در اسلام به ورزش تأکید شده و در فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز تأکید زیادی به توجه به ورزش و ورزشکاران شده است بنابراین به نظر می‌رسد این طرح بتواند برای گسترش ورزش و فراگیری آن مفید باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: امیدوارم پس از تأیید شورای محترم نگهبان، این مصوبه برای اجرا به دولت ابلاغ شود. البته در بررسی برنامه پنجم توسعه، نظر نمایندگان به تقلیل وزارتخانه‌ها بود بنابراین ممکن این تصور ایجاد شود که این طرح با برنامه پنجم توسعه منافات دارد اما برنامه پنجم توسعه هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده و درباره آن اعلام نظر نهایی نشده است تا به دولت ابلاغ شود. بنابراین اگر تا قبل از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه، تأسیس این وزارتخانه به تصویب برسد، می‌تواند این ابهام را رفع کند.

نماینده دامغان افزود: جای چنین نهادی به شکل وزارتخانه در کشور ما خالی است و به‌هرصورت ایجاد آن از بسیاری جهات سنخیت دارد چون هماهنگی و همخوانی میان ورزش و جوانان هست. اگرچه همه اقشار جامعه و در سنین مختلف به مقوله ورزش علاقه‌مندند و آن را پیگیری می‌کنند و اساساً باید بیش از پیش به انجام ورزش اهمیت بدهند ولی جوانان علاقه بیشتری به ورزش دارند و تأسیس وزارت ورزش و جوانان می‌تواند تأمین‌‌کننده بخشی از مطالبات جامعه و اهالی ورزش را فراهم کند. سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک و دیگر سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ورزش در طول سال‌های گذشته کارهای بزرگی کرده‌اند و خدمات شایانی داشته‌اند اما ارتباط مستقیم یک وزارت با چنین عنوانی با مجلس شورای اسلامی و حضور یک وزیر ورزش و جوانان در هیأت دولت به نوعی بها دادن و ارج نهادن به ورزش و جامعه ورزشی کشور محسوب خواهد شد.

نمایندگان مجلس چندی پیش، کلیات طرح تبدیل سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان را با 141 رأی موافق به تصویب رساندند. براین اساس وزارتخانه ورزش و جوانان به مجموع وزارتخانه‌های کشور اضافه می‌شود و از تاریخ تصویب این قانون سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات، نیروی انسانی و امکانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود.

  • کد خبر : 35463
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار