خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/20 - 10:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رجایی:

تأخیر در ارائه بودجه، کار کمیسیون‌ها را به حالت تعلیق درآورده است

**رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، از پیگیری دستور جلسه‌های کمیسیون کشاورزی در سال آینده خبر داد و گفت: به علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، فرصتی برای رسیدگی به برنامه‌های هفتگی کمیسیون‌ها در سال‌جاری وجود ندارد.

"عباس رجایی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت افزود: ادامه رسیدگی به طرح و لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به سال آینده موکول شده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل 100 ماده است که تاکنون با بررسی‌های کارشناسی کمیسیون، 20 ماده از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسیده و ادامه رسیدگی به 80 ماده دیگر این طرح، بعد از تصویب لایحه بودجه در سال آینده انجام می شود.

رجایی با انتقاد از دولت برای تأخیر در ارائه به موقع لایحه بودجه و تعویق برنامه های هفتگی کمیسیون کشاورزی، تأکید کرد: این طرح، تعریف و راهکار جدید و مناسبی از چگونگی مالکیت بر اراضی، مراتع، جنگل ها و. . . ارائه می دهد.

 وی پیش بینی کرد که با اجرایی شدن طرح یاد شده، اختلاف های میان سازمان اوقاف و سازمان منابع طبیعی کشور برطرف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی همچنین از بررسی طرح تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی حومه شهرها و روستاها در دستور کار کمیسیون کشاورزی خبرداد و تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه لایحه ای را تنظیم و به مجلس ارائه کرده است که با توجه به اشتراک موضوعی این طرح و لایحه و با ادغام آنها، پیش نویس قانون همه جانبه و منسجمی در زمینه مالکیت زمین های مسکونی و زراعی بدون سند تدوین خواهد شد.

وی با ارزیابی مثبت از مفاد احتمالی این پیش نویس توضیح داد: در آینده نزدیک، وضعیت مالکیت زمین های مسکونی و زراعی فاقد سند رسمی در شهرها و روستاهای کشور، بر اساس یک قانون جامع، سامان دهی خواهد شد.

تحقیق و تفحص کمیسیون کشاورزی از واردات دام زنده

رجایی تصریح کرد: تحقیق و تفحص درباره وضعیت واردات دام زنده به کشور و وضعیت بیمه کردن محصولات کشاورزی، در دستور کار برنامه های آینده کمیسیون کشاورزی قرار دارد،

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب یادآور شد: با تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه و معلوم نبودن زمان دقیق ارائه این لایحه به مجلس، رسیدگی به برنامه های هفتگی کمیسیون ها به حالت تعلیق درآمده است.

  • کد خبر : 37586
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار