خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/27 - 18:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد:

بیمه روستاییان راهی است برای بهره مند شدن از تسهیلات

**عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جای سئوال و بررسی دارد؛ چرا با وجود گذشت 5 سال از اجرای بیمه روستاییان و عشایر این بیمه هنوز نتوانسته در میان روستاها جای مشخصی داشته باشد.

"محمدقیوم دهقانی" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص مزایای بیمه روستاییان و عشایر گفت: باوجود آنکه آیین نامه اجرایی بیمه روستاییان و عشایر از سال 1384 ابلاغ شده؛ اما تا امروز تنها 20 تا 25 درصد تحت پوشش آن قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال 1385 تعداد خانواده های روستایی و عشایر حدود 5 میلیون نفر است، اگر تنها 25 درصد روستاییان و عشایر  بیمه شده و 75درصد بیمه نباشند این موضوع جای نگرانی دارد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس یادآور شد: خلا 50 تا 75 درصدی افراد روستایی و عشایری که بیمه نشده اند نشانه کم کاری مسئولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
وی خاطرنشان کرد: باید برای برون رفت از عدم استفاده و مراجعه به مزایای بیمه روستاییان و عشایر اطلاع رسانی دقیق و جامعی نسبت به آن در روستاها صورت گیرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معرفی بیمه روستاییان و عشایر راهی است برای بهره مند شدن از تسهیلات و مزایای این بیمه.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدیرعامل صندوف بیمه اجتماعی روستاییان باید اقدامات بهتری برای برخورداری از خدمات این بیمه به روستاییان ارائه دهد.    

  • کد خبر : 38262
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار