خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/11/11 - 17:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ترابی قهفرخی در تشریح جلسه امروز کمیسیون اجتماعی:

بیمه اعضای غیر دولتی شورای حل اختلاف تصویب شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با اشاره به ادامه طرح الحاق دو تبصره به ماده ۳۵ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۸۷، از تصویب بیمه اعضای غیردولتی شورای حل اختلاف خبر داد.


نصرالله ترابی قهفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز سه‌شنبه -‌11 بهمن‌ماه‌-کمیسیون اجتماعی، گفت: طرح الحاق دو تبصره به ماده ۳۵ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۸۷ که در دست بررسی بود، در ادامه کار کارشناسی در کمیسیون اجتماعی به تصویب بیمه اعضای غیردولتی شورای حل اختلاف منجر شد.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این قانون، اعضا و کارمندان شورای حل اختلاف که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌ها نیستند و به شکل غیر دولتی در حال فعالیت‌هستند، دیگر مشکل بیمه نخواهند داشت.



وی ادامه داد: این اقدام با تصویب توافقنامه‌ای بین وزیر رفاه، تعاون و کار و امور اجتماعی و وزیر دادگستری صورت خواهد گرفت و به استناد آن سازمان تأمین اجتماعی ملزم به بیمه کردن این افراد می‌شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره هزینه‌های مربوط به پرداخت حق بیمه این افراد گفت: این هزینه‌ها از طریق هزینه‌های دادرسی که به شورای حل اختلاف تعلق می‌گیرد، پرداخت می‌شود.



ترابی همچنین به لایحه حمایت کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: به دنبال بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی، ماده 3 آن که دارای 15 مورد شرایط مخاطره‌آمیز کودکان و نوجوانان است، تصویب شد.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده 3 به شرایطی که کودک و نوجوان با قرار گرفتن در آن، در یک شرایط مخاطره‌آمیز قرار می‌گیرد، می‌پردازد که با تصویب آن در جلسه امروز، کودکان دارای این شرایط مورد حمایت قرار خواهند گرفت.



به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع اقدام دولت در ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در وزارت کشور و آثار این اقدام در اجرای ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و اصلاحات بعدی آن که قرار بود در جلسه امروز کمیسیون مورد پیگیری قرار گیرد، به جلسات بعدی موکول شد./



پایان پیام      

  • کد خبر : 68013
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم